2017. augusztus 18.

Fahéjfagylalt vörösboros szilvaszósszal







A fahéj a fűszerek közül az egyik legnagyobb kedvencem. Rájöttem, hogy még sohasem csináltam belőle fagylaltot. Ezt a hiányosságot pótlandó, a minap neki is fogtam, és késő délutánra már gombócozhattam is a vele készült fagyit. :) Első alkalommal azonban egy kicsit másként készítettem, és akkor úgy éreztem, még egy kis fejlesztésre szorul. :D A 2. fahéjfagyis receptemmel viszont már teljesen elégedett voltam, így most végre itt is megmutathatom. :) Ha már lúd, legyen kövér alapon készült mellé egy kis szilvamártás is, mert szezonja van, és mert a szilva amúgy is szereti a fahéjat, ill. fordítva is. Én pedig őket együtt. :D






Hozzávalók:

Fagylalthoz (430 g-hoz):
2 tojássárgája
7-8 dkg cukor
2,5 dl tejszín
1,5 dl tej
1 fahéjrúd
1 vaníliarúd
1 mk. őrölt fahéj

Szilvaszószhoz:
50 dkg szilva (magozva mérve)
6 dkg finomítatlan nádcukor
2 cs. vaníliás cukor
1,5 dl félédes vörösbor (vagy szilvalé)
1 fahéjrúd
4 szem szegfűszeg
1 dkg étkezési kukoricakeményítő

elkészítés:

  1. A fagylalthoz a tejet 0,5 dl tejszínnel, a cukorral, a fahéjrúddal, a vaníliamagokkal, valamint a vaníliarúddal együtt lábasba tesszük, felmelegítjük (nem forraljuk), majd kivesszük belőle a fahéj- és a vaníliarudat.
  2. A tojások sárgáját fém tálba téve, kézi habverővel krémesre kavarjuk, majd folyamatos keverés mellett, vékony sugárban hozzácsorgatjuk a cukros-tejszínes tejet, és belevegyítjük az őrölt fahéjat.
  3. Abba a lábasba, amiben előzőleg a cukros-tejszínes tejet melegítettük, annyi vizet engedünk, hogy a föléje helyezett tál alja ne érjen bele a vízbe.
  4. A krémalapot a vízgőz fölött, közepes lángon, kevergetve addig főzzük, amíg híg szósz állaga nem lesz.
  5. A főzött, fahéjas krémet hideg vízfürdőbe helyezzük, teljesen kihűtjük (ekkor még sűrűbbé válik), majd hozzáforgatjuk a habbá vert többi tejszínt. Hűtőben jól lehűtjük.
  6. A hideg krémalapot a fagylaltgép tartályába öntjük, és miután elkészült, a fagylaltot jól záródó műanyagdobozba öntjük. Fogyasztásig mélyhűtőbe tesszük. (Fagylaltgép híján a kész krémet rögtön műanyag dobozba öntjük, mélyhűtőbe tesszük, majd fél óránként villával átkeverjük.)
  7. A szószhoz a kimagozott, feldarabolt szilvát lábasba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, a fűszereket, felöntjük 1 dl vörösborral, és puhulásig főzzük. A fűszereket kidobjuk belőle.
  8. A főtt szilva felét kivesszük a léből, félretesszük, a többit botmixerrel pépesítjük. A szilvalevet besűrítjük a maradék vörösborral simára kevert keményítővel, végül belekeverjük a félretett főtt szilvát. Kihűtjük.
  9. A kész fagylaltot a mélyhűtőből kivéve, negyedórát állni hagyjuk, majd gombócozzuk, és a darabos szilvaszósszal együtt tálaljuk.

Tipp:

  • A fahéjfagylalt különösen jól illik az almás réteshez, sőt osztrák Apfelstrudellel az igazi. De almás vagy szilvás muffin, esetleg palacsinta mellé is kínálhatjuk.
  • A szilvaszószt sűrűbbre is főzhetjük, így palacsintatöltelék lehet belőle, amihez fahéjfagylaltot kínálhatunk. A szószt húsok mellé is adhatjuk.










4 megjegyzés:

  1. Ó, de guszta! ♥ Ezt a fagylaltot biza én is nagyon szeretném! :D Kaphatok egy kis kóstolót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösziii! :) Már itt várta a félretett kóstoló, hogy elküldhessem neked. ;) Máris indítom, mindjárt odaér. :)

      Törlés
  2. A szilvaszosz otletedet elraboltam: szilvasgomboc helyett a morzsas nudlit ontottem le vele ( nem volt idom a gombochoz) es csodas lett! Fagyival is megprobalom! Koszonom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! Jó ötlet nudlihoz kínálni a szilvaszószt, biztos fincsi vele. :)

      Törlés