2016. november 3.

Hagymás-sajtos kenyér









Ritkán sütöm meg egymás után kétszer is ugyanazt a kenyeret…. ö ö, na ez elég bután hangzik így, mert nyilván nem ugyanazt a kenyeret teszem be újra a sütőbe, hogy kétszer süljön. :D
Persze, hogy nem erről van szó, hanem arról, hogy annyira ízlett + olyan sok joghurt- és tejfölsavó maradt a legutóbbi joghurt- illetve tejfölcsepegtetésnek hála, hogy egymás után két nap is ilyen kenyér volt az ebédünk, frissen kisülve, még langyosan. Sőt, igazából kis időkülönbséggel összesen 3-szor került az asztalra, ui. a legelső alkalom volt a teszt. :D Akkor azonban egy másik sütőtálban sütöttem, és a tetejét kereszt alakban bevágtam, de olyan rondán szétnyílt, hogy azt a kenyeret mégse mutogathattam volna itt. Hopp, itt most ki is derült, hogy ez volt az újrasütés 3. oka. :D
A kenyér csúnyaságán nem keseregtem, mert így legalább örömmel fogtam neki ismét a dagasztásnak. Hogy akkor miért nem a 2. kenyér képei láthatóak? Mert egyrészt olyan későn sikerült megsütni, hogy már nem volt idő lefotózni, másrészt csöppet csálé is lett. Na jó, az igazi ok mégis inkább a csáléság. :D
Szerintem ez a 3. sem 100%-os külsőre, ha egészben nézzük, de már annyira le akartam fotózni, hogy úgy éreztem, az a kis szépséghiba nem számít. Lényeg, hogy annyira eteti magát, hogy a receptjét nem titkolhatom tovább az újabb és újabb finomságokra sóvárgó, kenyeret sütni szerető, lelkes háziasszonyok elől. :D








Hozzávalók 1 kenyérhez:

35 dkg fehér tönkölybúzaliszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
5 dkg kukoricaliszt
5 dkg durumliszt
15 dkg Maasdamer vagy Pannónia sajt reszelve
2 fej vöröshagyma vagy 6 dkg konyhakész pirított hagyma
1 púpozott tk. zöldfűszeres só
2 ek. olívaolaj
3,5 dkg friss élesztő
10 dkg natúr joghurt
kb. 2 dl joghurt- vagy tejfölsavó
1,5 dkg cukor
kókuszolaj a sütéshez
1 tk. mangalicazsír a sütőformához

elkészítés:

  1. A nagyobb kockákra aprított, lisztbe forgatott vöröshagymát forró, mély olajban ropogósra sütjük, majd papírtörlőre szedve alaposan lecsepegtetjük. Félretesszük hűlni. (Ha konyhakész pirított hagymát használunk, akkor ez a művelet elmarad.)
  2. A négyféle lisztet elvegyítjük, a közepébe morzsoljuk az élesztőt, és hozzáadjuk a cukrot. Simára keverjük a meglangyosított joghurtsavóval, és letakarva felfuttatjuk.
  3. Hozzáadjuk a fűszersót, a pirított hagymát, a szobahőmérsékletű joghurtot, a sajtot, az olajat, és lágy tésztává dagasztjuk. Lisztezett felületre tesszük, beborítjuk a kelesztőtállal, és 1 órát kelni hagyjuk.
  4. A megkelt tésztát finoman átgyúrjuk, téglalap alakúra kihúzzuk és felcsavarjuk. Beletesszük a kizsírozott sütőtálba, és a tetejét megszórjuk fehér tönkölybúzaliszttel. Letakarjuk és megkelesztjük.
  5. A kenyeret előmelegített sütőben készre sütjük. Pár percre a sütőtálban hagyva rácsra tesszük, majd kivesszük a formából, és kihűtjük.
sütési hőfok: 220°C
sütési mód: alul-felül sütés (alulról a 2. rácson)
sütési idő kb. 40 perc






















A recept a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is megjelent.


8 megjegyzés:

  1. Szia! Klassz a blogod, szívesen olvasgatnám az összes receptedet, de va valami , ami miatt mégsem teszem. Kérlek tegyél fel kevesebb képet, mert egyrészt zavaró, másrészt unalmas átvágni magamat a fotórengetegen, amíg a következő receptedhez eljutok. 3x álltam neki, hogy teljes egészében elolvasom a remek kis receptjeidet, de a rengeteg egyforma kép miatt, hogy csak húzom, húzom a gögetősávot és még mindig csak a képek vannak, inkább lemondtam arról, hogy tovább olvassak. Szépek a fotóid, hidd el elég belőlük 2-3 db, mert így elég lehangoló és uncsi. Természetesen ez a Te magánügyed , nem rossz szándékkal írtam. A magam részéről sajnálom, hogy a túlzott képeid elveszik a kedvem a remek receptjeid olvasásától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, kedves Névtelen, bár régebben valószínűleg baromi rosszul esett volna egy ilyen komment, még akkor is, ha nem rosszindulatból íródott, és felhúztam volna magamat rajta, ma már egyáltalán nem érzem így, szóval nyugi, nem bántottál meg a véleményeddel. Sőt, köszönöm és örülök, ha klassznak találod a receptjeimet, ill. szépnek a képeket (amiből persze 2-3 is untig elég lenne). Azért szerencsére ez a két dolog mégis csak értékelhető pozitívum számomra. :)
      Abszolút igazad van! Én magam is tisztában vagyok vele, hogy igen sok képet teszek egy bejegyzésbe, és mindezt meg is fogalmaztam a Fotókelléken olvasható bloginterjúban, ahol azt is kifejtettem, hogy mi az oka ennek. Ajánlom figyelmedbe a riportot, ott van a blogon a jobb sávban. ;)
      Egyetértek, ez az én blogom, és azon túl, hogy reményeim szerint sokan kedvelik a receptjeimet, tehát a blog részben az Olvasóimnak szól, azért talán meg lehet érteni azt is, hogy másrészt a magam szórakoztatására is csinálom. És bevallom, szeretek fotózni, a képek kiválogatása/szelektálása pedig legtöbbször nem könnyű feladat. Magával is ragad, mint lefolyó a kádvizet, aminek eredménye az a rengeteg „egyforma” ételfotó, amin „átvágni magadat annyira zavaró, lehangoló és uncsi”.

      Ha valamilyen okból mégis visszalátogatnál hozzám, javaslom, hogy ne nézd végig a főoldalt, hiszen keresgélhetsz a tartalomjegyzékben is – ami sok bloggal ellentétben nálam létezik, bár ez talán számodra nem számít értékelhető pozitívumnak –, és ott kiválaszthatsz egy kedvedre való receptet, és csak azt olvasod el. Így nem kell végiggörgetned az egész főlapot az ujjaid fölösleges és értelmetlen fárasztásával. De más módon is tájékozódhatsz az újabb receptjeimről: a blogom facebook oldalán, ahol csak egy link látható egyetlen képpel. Így csak azt a receptet nyitod meg, ami érdekel.
      Egyébként a régi receptjeim (amiből sokkal több van, bár galád módon egyre több mindent fotózok újra) kevés képet tartalmaznak. ;)

      Egy kritikai megjegyzést azért engedj meg nekem. Ha már véleményt formálsz, ill. javaslatot teszel, akkor legalább a nevedet írd oda, mert így névtelenül, arctalanul kissé furcsának tartom.
      Ettől függetlenül köszönöm az észrevételt, és hidd el, igyekszem kevesebb képet feltenni, csak ez nem mindig sikerül. ;)

      Szép napot: Gabi (Macskanyelv)

      Törlés
  2. De szép kenyérke! Hagymás is és sajtos is, úgyhogy biztosan nagyon szeretném! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy neked 16-szor is tetszik! :D ;) Rögtön postázom, és küldök mellé finom szalámit is. :)

      Törlés
    2. Váháháá... :D Még szép, hogy tetszik! Én nagyon szeretek sok szép és igényes fotót nézegetni. Kikapcsol. Közben meg olyan, mintha itt lenne előttem az étel, mert több szögből is látom. :D

      Törlés
    3. :D Jó tudni, hogy van, akit kikapcsol a fotónézegetés. :) Milyen jó, hogy nem vagyunk egyformák, így te legalább megmaradsz rendszeres Olvasómnak. ♥

      Törlés
    4. :D Viccelszbolondozol? Ki se tudnál tenni innen! ♥ Én amúgy először mindenhol a fotókat nézem; csak azután jöhet az olvasás. :)

      Törlés
    5. ♥ Köszönöm! :) El se hiszed, de én dettó, előbb a képek, aztán a szöveg. :)

      Törlés