2016. szeptember 26.

Almás őszibarack-krémleves








A gyümölcsleveseket nem túl régóta egyre jobban szeretem, és mostanában sűrűbben készítettem. Most például annyira megkívántam, hogy a hűtőben várakozó őszibarackokból inkább nem sütemény lett, hanem ez a finom leves. A 3 barack kevésnek bizonyult, ezért jobb híján egy szem almával dúsítottam, amitől szerintem nagyon ízletes. A fehérbor íze nem tolakodó, ezért aki nem annyira kedveli a borral készült gyümölcslevest, az is bátran kanalazhatja. :)






Hozzávalók 1 l leveshez:


3 nagy őszibarack
1 nagy alma
3 ek. cukor
1 csapott tk. őrölt fahéj
1 mk. őrölt gyömbér
1 mk. őrölt citromhéj
2 ek. mazsola
2 dl fehérbor
2 dl víz
2 dl tejszín
pirított, szeletelt mandula
aprított pisztácia

elkészítés:
  1. A barackokat tálba tesszük, felöntjük forró vízzel, 2 perc elteltével lehéjazzuk, kivesszük a magjukat, és a gyümölcshúst felkockázzuk.
  2. A meghámozott, magházától megfosztott almát szintén kockákra vágjuk és a barackkal együtt lábasba tesszük. Megcukrozzuk, felöntjük a vízzel és a borral, és puhulásig főzzük.
  3. Kiveszünk belőle 4 evőkanálnyi őszibarackot, tálalásig félretesszük, a többit botmixerrel összeturmixoljuk.
  4. Hozzáadjuk a mazsolát, fahéjjal, gyömbérrel, citromhéjjal ízesítjük, majd a tejszínnel selymesítjük és épp csak összeforraljuk.
  5. A levest tálba öntjük, hűlni hagyjuk, majd jól behűtjük. Tálaláskor beletesszük a barackdarabkákat, és meghintjük pirított mandulapehellyel, aprított pisztáciával.







2 megjegyzés:

  1. :) De szép! Micsoda színek! Én biza bátran kanalaznám! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Hozd gyorsan a tesótálkáidat, merek bele finom leveskét, kanalazok rá frissen felvert tejszínhabot, és jól megszórom pirított magvakkal! ;)

      Törlés