2016. május 19.

Barbecue szósz Kansas City módra




 
A minap olyan éhes voltam este 8 körül, hogy úgy éreztem, fel tudnék falni egy tehenet. :D Félre is tettem a fogyókúrámat, sőt az esti evéssel kapcsolatos tilalmat is parkolópályára küldtem, és rendeltem egy pitát a kedvenc rendelős helyünkről. A Kentucky pita névre hallgató étel tölteléke BBQ szószos csirkemell volt. Nagyon ízlett ez a husi a pitatésztában, és el is határoztam, hogy ezt bizony házilag is elkészítem. Utána is néztem a szósz receptjének, de persze erre is érvényes, hogy többféle elkészítési módja ismeretes. Aztán hirtelen eszembe jutott, hogy van nekem egy kedves, Amerikában élő ismerősöm, aki nem mellesleg elképesztően jól tud főzni (a közzétett fotói legalábbis erről árulkodnak). Úgy gondoltam, az lesz a legjobb, ha nála kopogtatok szósz-ügyben. Anikó azonnal a segítségemre sietett, és átdobott néhány linket azok közül, amiket a legjobbnak tart. Ekkor derült ki számomra, hogy a Bar-becue szósz eredeti változatának a Kansas City-t tartják, és ezen kívül még létezik olyan is, hogy Lexington, Memphis, Florida, Dél-Karolina és Texas. Én persze azonnal az eredeti mellett tettem le a voksomat, de tervben van a többi is, csak hogy kiderüljön, melyik lesz a leginkább nyerő. A sort tehát az igazinak titulált Kansas City-vel kezdtem, és bár egy csöppet módosítottam az arányokon, meg kell mondjam, nem csalódtam, mert fantasztikusan finom. :)
Természetesen nem csak grill ételek pácolására vagy sütés közbeni kenegetésére használhatjuk, hanem tunkolni is lehet bele pl. pitát vagy egyebeket. Én simán sütnék benne akár csirkemellszeleteket is, csak hogy hű legyek önmagamhoz. :D
Egyébként a recepttel együtt legalább azt is megtudtam, hogy a Worcestershire és a Worcester ugyanaz, csak az utóbbi elnevezés a rövidített változat. :) Arról nem is beszélve, hogy nem "vörcseszter(sájör)", hanem vúsztö'sir" vagy "vúsztör" szósz! :D
Anikó, még egyszer nagyon köszi a tippet! ;)




Hozzávalók kb. 3 dl szószhoz:

1 kis vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek. sótlan vaj
2,5 dl ketchup
2 ek. Worcestershire szósz
2 ek. folyékony méz (vagy melasz)
1 ek. Dijoni mustár
1 dl barna cukor (kb. 8 dkg)
0,5 dl almaecet
1 citrom leve
1 csapott tk. cayenne bors
frissen őrölt fekete bors
durva szemcséjű só (vagy füstölt sópehely)

elkészítés:
  1. A vajat serpenyőben, közepes lángon megolvasztjuk, belereszeljük a vöröshagymát, hozzáadjuk a megtisztított, felaprított fokhagymát, majd sóval, borssal fűszerezzük.
  2. Néha megkeverve 2-3 percig pároljuk, majd beletesszük a ketchupot, a cukrot, a mézet, az almaecetet, a Worcestershire szószt, a mustárt, a cayenne borsot, a citromlevet, és kis lángon felforraljuk. Sűrűsödésig főzzük (ez 5-10 perc).
  3. A kész szószt botmixer poharába töltjük és pürésítjük. Kihűtjük, és azonnal felhasználjuk, vagy befőttes üvegbe téve, hűtőben kb. 2 hétig is tárolhatjuk, mert a savassága miatt nem romlik meg olyan könnyen.






Forrás: martha stewart

4 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a szósz igen finom lehet! Egyszer teszek egy próbát !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet! :) Érdemes kipróbálni. Worcester szósz nélkül is finom; én leteszteltem így is, úgy is.

      Törlés
  2. Juj, de klassz! Igazán finom lehet tényleg! :) Az az első fotó ♥! No ezt a verziót egyszer én is kipróbálom! :D Aztán csereberélhetünk! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De cuki vagy, köszi! :) Benne vagyok a cserében. ;) Van egy teli üveggel, rögvest postázom. :)
      Ó, igen, az első fotó... nagyon örülök, hogy tetszik! :) Épp tegnap mondtam a Kutyafülnek, hogy Ágikám biztos szeretni fogja. :D

      Törlés