2016. április 15.

Gyors csokoládétorta narancsraguval









Vasárnapra most kivételesen Anya készült süteményt sütni, de mivel egész héten édességre vágytam, sőt valamilyen csokisra, ezért szombat reggelre elszakadt a cérna, és nekiálltam ennek a nagyon csokis, a brownie-hoz hasonló sütinek. Az sem tartott vissza, hogy a Kutyafül nincs odáig a csokoládés/kakaós édességekért.
Nem akartam nagyobb mennyiséget készíteni, sem pedig bonyolultat, éppen ezért emellett a végtelenül egyszerű változat mellett tettem le a voksomat. A hozzávalók mennyiségét is csökkentetem, ill. némileg változtattam az arányokon, valamint módosítottam is rajta, mert eredetileg sima liszttel készül. De nekem mindenképp tudnom kell, mi mindenbe jó a tönkölyliszt. :D Ezen kívül még egy csöpp változtatást is bevetettem – a receptben ajánlottak helyett ugyanazokból a hozzávalókból gyümölcsragut készítettem.
Igazán kellemes szombati desszert lett a végeredmény, és végre enyhítettem a csokis süti iránti vágyamat. :)








Hozzávalók 16 cm-es tortaformához:

Tésztához:
15 dkg étcsokoládé
12 dkg vaj
7 dkg finomítatlan nádcukor
2 nagy tojás
4 dkg fehér tönkölybúzaliszt

Narancsraguhoz:
4 kis görög narancs
½ ek. narancslikőr
1 ek. méz

Díszítéshez és a tálaláshoz:
1,25 dl tejszín
½ cs. vaníliás cukor darálva
3 dkg fehér csokoládéforgács
kakaópor

elkészítés:

  1. A tésztához a csokoládét a vajjal, a cukorral gőz fölött felolvasztjuk, majd langyosra hűtjük.
  2. A tojásokat kézi habverővel felverjük, lassan csorgatva hozzáadjuk az olvasztott csokoládét, és beledolgozzuk a lisztet.
  3. Egy kis kapcsos tortaformába sütőpapírt kapcsolunk, beleöntjük a tésztamasszát, és előmelegített sütőben megsütjük (tűpróba!) A formából kivéve hagyjuk kihűlni.
  4. A raguhoz az egyik (alaposan megmosott) narancs héját lereszeljük. A gyümölcsöket kifilézzük, a hártyák közül kipréseljük a narancslevet, majd elkeverjük a mézzel, a narancslikőrrel és a reszelt narancshéjjal.
  5. A mézes-likőrös narancslevet felmelegítjük, beletesszük a fele mennyiségű narancsfilét, és addig főzzük, amíg a levét a felére elforraljuk. Kihűtjük, majd belekeverjük a többi narancsfilét.
  6. A tortát meghintjük kakaóporral, megszórjuk csokiforgáccsal, és narancsragut, valamint vaníliás cukorral ízesített tejszínhabot kínálunk mellé.
sütési hőfok: 160°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 45 perc





















 
Forrás: lecker.de

3 megjegyzés:

  1. Ó, de nagyon szép ez a tortácska! És biztosan nagyon finom is! :) A fotók ♥ Nagyon szépek ezek a színek és a virágok... ♥ Csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De cuki vagy, köszönöm! ♥ Úgy örülök, hogy tetszik! :) Valahogy a csokitorta most ezeket a színeket súgta. :D Én pedig megsúgom neked, hogy úton van a kóstoló (nem kis adag ám). :D

      Törlés
    2. De jó! De jó! Köszönöm! ♥

      Törlés