2015. július 27.

Édes, szezámmagos zsemle







Mostanában nagyon kevés kenyeret eszem, de most engedélyeztem magamnak, és egyből kalácshoz hasonló zsömlét sütöttem. :D Pár nappal később kissé átalakítottam a tésztáját, és finomliszt helyett kenyérlisztet, vaj helyet pedig tökmagolajat használtam. Szép, zöldes árnyalatú, pihe-puha péksüti lett az eredmény. Nem ettem belőle sokat, főleg a Kutyafül pusztította, de azért 2 finom szendvics erejéig megjutalmaztam magam belőle. Frissen kisülve a legjobb, de én imádom melegszendvicsnek elkészítve is. :)






Hozzávalók 8 darabhoz:

40 dkg kenyérliszt
2 tojássárgája
5 dkg cukor
½ mk. só
1,5 ek. tökmagolaj
1,5 dkg friss élesztő
1,8 dl + 1 ek. tej
1 ek. napraforgóolaj a kelesztéshez
2 ek. szezámmag a szóráshoz

elkészítés:

  1. A liszt közepébe morzsoljuk az élesztőt, 1 dkg cukorral, egy kis liszttel és egy kevés tejjel simára keverjük, és letakarva felfuttatjuk.
  2. Hozzáadjuk a többi cukrot, a sót, 1 tojássárgáját, a tökmagolajat, és a többi tejjel sima tésztává dagasztjuk. Kiolajozott tálba tesszük, és letakarva, meleg helyen megkelesztjük.
  3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett deszkára borítjuk, 8 egyenlő részre osztjuk, sima felületű kis gombócokká formázzuk, majd hosszúkásra alakítjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire rendezzük, és a tenyerünkkel kissé ellapítjuk.
  4. Tetejüket éles késsel hosszában bevágjuk, és miután letakarva fél órát kelesztettük, megkenjük 1 evőkanál tejjel kevert tojássárgájával, és megszórjuk szezámmaggal. Előmelegített sütőben készre sütjük, majd rácson hagyjuk kihűlni.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés (középső sín)
sütési idő: kb. 15 perc


 

















A recept a Kifőztük gasztromagazin júliusi számában is megjelent.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon csípem az ilyen típusú péksüteményeket, úgyhogy beneveznék néhány zsemlére! :D Olyan szép kis mosolygósak lettek, hogy az ember akaratlanul is elmosolyodik, ha rájuk néz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, akkor nem vagyok egyedül! :) Te is szépen mosolyogsz, nem csak a zsemlék, úgyhogy máris csomagolok neked egy párat. ;)

      Törlés