2015. március 23.

Szendvicskenyér





Nemrégiben úgy kifogytunk a kenyérből, hogy hirtelen mentőövként hatalmas szentségtörést követtünk el: bolti péksütit vettünk!!! :D És még mindig itt vagyunk, élünk. :D Az a bolti péktermék egyfajta zsemle lehetett, de a nevére sajnos nem emlékszem. Viszont olyan szép formája volt, hogy elhatároztam, valami hasonlót én is készítek itthon. Az eredménnyel annyira meg voltunk elégedve, hogy következő alkalommal is ilyet sütöttem, csak egy csöppet módosítottam rajta, hogy még finomabb és még tetszetősebb legyen. Egyébként a bolti változat nem volt ennyire szabályos, a két szemközti csúcsa ui. kissé meg volt nyújtva, és a tészta középen púpos volt; de nem is az volt a cél, hogy pont úgy nézzen ki.
Szerintem ez a péksüti jó választás lehet akkor, ha nincs sok időnk bíbelődni a jól ismert zsemleforma kialakításával, de kiránduláshoz is tökéletes, mert kevesebb helyet foglal.








Hozzávalók 9 darabhoz:

60 dkg kenyérliszt
2 dkg burgonyapehely
2 ek. olívaolaj + 1 tk. a kelesztéshez
1 ek. só
3 dl tej
1 dl víz
3,5 dkg friss élesztő
1 dkg cukor
1 ek. szezámmag
1 ek. lenmag

elkészítés:

  1. A 1 dl langyos, vizes tejben simára keverjük az élesztőt a cukorral és 1 dkg liszttel, majd letakarva felfuttatjuk.
  2. A burgonyapehellyel, sóval vegyített többi liszthez adjuk a felfuttatott élesztőt, az olajat, és a többi vizes tejjel összeállítjuk a tésztát. Sima felületű tésztává dagasztjuk, majd kiolajozott tálban, letakarva, meleg helyen megkelesztjük.
  3. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, 35x35 cm-es négyzetlappá kinyújtjuk, 9 db négyzetre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsire rendezzük. Atetejüket átlósan bevágjuk, és letakarva kelesztjük még 20 percet.
  4. A megkelt tésztalapokat lekenjük vízzel, megszórjuk a magkeverékkel, és előmelegített sütőben megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.
sütési hőfok: 210°C
sütési mód: alul-felül sütés (középső sín)
sütési idő: kb. 15 perc
















12 megjegyzés:

  1. Micsoda helyes "párnácskák"! :D Klassz ez a forma, nagyon praktikus. :) A tálalás is nagyon tetszik! Úgy, ahogy van csudaszép minden! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy tetszik! Köszönöm! ♥ És látod, megint elkapott a gépszíj. Lassan 20 fotót teszek be egy szimpla recepthez is. :D
      Nyisd az ablakot, repítem a kóstolót! ;)

      Törlés
    2. :D Hát még jó hogy tetszik! Ablak nyitva, várom a küldeményt! Addig is legeltetem a szemem a fotókon! ;) Mutasd csak őket, mert nagyon szépek!

      Törlés
  2. Gabi, hogy ez mekkora ötlet! Szabadalmaztatnod kellene! Végre egy házi szendvicskenyér, amiben nincs tartósító, befér a szádba és nem kell összenyomorgatnod munkába menet a táskában sem, mert pont megfelelő a mérete és klassz a formája is. Viszem a receptet, rögtön beleszerettem. Csodaszépek a kiegészítők is. Fotóból meg sosem elég, én nagyon szeretem nézegetni őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszönöm! :) Most nagyon vigyorgok. :) Szerintem elkéstem a szabadalommal, mert tudod, vannak ezek a szögletes, sokmagvas zsemlék, régóta lehet kapni a boltokban, igaz, azok csöppet kövérebbek, de lényegében ilyenek. Ez inkább amolyan Macskanyelv féle változat. De örülök, hogy tetszik! :) Annak meg pláne, hogy vannak, akiket nem zavar a rengeteg fotó. :D

      Törlés
  3. Annyira gusztusos, hogy ezt a formát én is kipróbálom. Köszönöm az inspirációt:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, igazán örülök, hogy inspirálni tudtalak, köszönöm a dicséretet! :) Remélem, ízlik majd, ha elkészíted.

      Törlés
  4. Nagyonötletes, hamar is megsül. Én már sütöttem gofri sütőben is, mert nem volt kenyerem.és hamar medsül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy neked is tetszik! :) Nekem nincs gofrisütőm, úgyhogy marad a sütő vagy a serpenyő. ;)

      Törlés
  5. Megcsináltam ezeket a finom kis kenyérkéket fél adagból, ráadásul szénhidrátcsökkentett változatban,nagyon jó lett :-)köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Emese! Nagyon örülök neki, hogy kipróbáltad, annak pedig főleg, hogy nem csalódtál a receptben. Köszönöm, hogy megírtad. :) remélem, találsz még nálam kedvedre való ételeket. :)

      Törlés