2014. november 10.

Sonkával göngyölt rántott mozzarella hagymamártással






Ez az étel egy elbaltázott másikból született. Történt ui. hogy töltött burgonyarösztit akartam készíteni ebédre, de a krumpli megmakacsolta magát, és egyszerűen nem akart átsülni, sőt, igazából marha nehezen kapott pírt már a legkülső réteg is. A belsejében szépen megolvadt a mozzarella, de a „kabátja” ehetetlen lett. Már az elején is gyanús volt a krumpli, mert túl sok levelet eresztett, valószínűleg nem lisztesre fövő fajta volt, de ki gondolta volna, hogy alapos kinyomkodás után sem fog megsülni. Még jó, hogy csak egy próbaadagot sütöttem ki kíváncsiságból, így a többi töltelék nem veszett kárba, csak a rösztinek való, azaz a burok. Sopánkodva, vagyis inkább dühtől tajtékzó lelkiállapotban kivágtam az egészet a kukába, mert sima rösztinek sem vált be, pedig esküszöm, hogy mindent megpróbáltam, hogy ne kelljen a szemétben landolnia. Órákkal később már bántam, mert eszembe jutott, hogy alaposan átmosva, így reszelt állapotában is megfőzhettem volna, hogy jó kis krémleves legyen belőle. De ez már veszett fejsze... No de vissza a töltelékhez! Mivel azt megmentettem, egy 3. zacskó mozzarellát, ill. egy 2. tálca sonkát is felbontottam, szaporítandó a mennyiséget, és sima rántott mozzarella lett belőle. Nem mondom, hogy olcsó ebéd így hétköznapra, sőt inkább drága, de meleg előételként vendéknek jó választás lehet, vagy akár könnyű vacsorának is el tudom képzelni.
Én egyébként sosem rajongtam a mozzarelláért, mert nekem túlságosan is natúr ízű, tulajdonképpen seízű. Ezért is került rá a füstölt sonka és mellé a hagymamártás. Végül egész jó hármast alkottak, abszolút jól laktunk, igaz, volt hozzá némi maradék köret is.






Hozzávalók 12 darabhoz:

a rántott mozzarellához:

30 dkg mozzarella
24 szelet füstölt fekete-erdei sonka
finomliszt
1 nagy tojás
durvára vágott mandulapehely
zsemlemorzsa
2 púpozott ek. mangalicazsír a sütéshez

a hagymamártáshoz:

1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 dl zöldségalaplé
1 ek. étkezési kukoricakeményítő
15 dkg tejföl
1 ek. vaj

őrölt szerecsendió

elkészítés:

  1. A mozzarellákat lecsepegtetjük, 4-4 szeletre vágjuk, és mindegyiket 2-2 sonkaszeletbe bugyoláljuk.
  2. Lisztbe, felvert tojásba, majd mandulás zsemlemorzsába forgatjuk és a felhevített zsírban mindkét oldalukon pirosra sütjük. Papírtörlőre szedjük.
  3. A mártáshoz a hagymát lereszeljük, a vajon megdinszteljük, majd a tűzről lehúzva hozzáadjuk a megtisztított, áttört fokhagymát.
  4. Az alapléből elveszünk 3 evőkanálnyit, és simára keverjük a keményítővel. A dinsztelt hagymát felöntjük a többi alaplével, és visszatesszük a tűzre. Hozzákeverjük a tejfölt, és amint felforrt, besűrítjük a keményítős alaplével. Sózzuk még, ha szükséges, és szerecsendióval fűszerezzük.
  5. A mártást a rántott mozzarellához kínáljuk.













8 megjegyzés:

  1. Bizonyos szempontból határozottan jó, ha az embernél néha elbaltázódik valami. :D ...mert hát ugye ilyenkor születnek ezek a finomságok! Ez nekem biztosan nagyon ízlene, sőt, páromnak is, úgyhogy ha szabad, akkor kérnék szépen rögtön két adagot! ;) ...jó sok hagymamártással. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Így van, néha tök jó dolgok sülnek ki az ilyen malőrökből, és végül elfelejtődik a bosszúság, amit a kidobott étel miatt érzett az ember, és csak a finom végeredmény emléke marad, ill. egy jó recept.
      Nagyon örülök, ha úgy látod, hogy nektek ez ízlene, úgyhogy máris csomagolom és küldöm hamarjában. Jó étvágyat kívánok hozzá. :)

      Törlés
    2. Jáj, de rendes vagy! Köszönjük szépen! ♥

      Törlés
    3. Ez csak természetes, drága Barátnőm! ;)

      Törlés
  2. Jól feltaláltad magad és milyen finom fogás sült ki belőle. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Bizony vétek lett volna kidobni még azt az egyet is, amit töltelékként megsütöttem. Hirtelen nem volt más ötletem, csak ez a rántott verzió.

      Törlés
  3. Ilyen nálam is előfordul néha... De legalább mégis lett finom ebéd. A hagymamártás nagyon finom lehet, vittem is a receptjét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ilyen malőrök nélkül valószínűleg sok, ma már jól ismert és finom étellel lenne kevesebb a világ. :D
      Örülök, ha tetszik a mártás. :)

      Törlés