2014. szeptember 30.

Krumplileves kolbásszal






Ezt a levest 2 évvel ezelőtt a neten találtam. Akkoriban már egy ideje jóban voltam a krumplilevessel, és gondoltam, kipróbálom ezt a kolbászos változatot is. Én viszont leturmixoltam, mert kockára vágva nem szívesen eszem meg a főtt krumplit. A Kutyafül azonban szereti a krumplidarabokat, ezért hagytam benne egy keveset, hogy mindenkinek jó legyen. :)
Azóta kicsit változtattam a levesen, és került bele egyéb zöldség is. Nekünk így még jobban ízlik. :)




Hozzávalók 4 személyre:

10 dkg csípős kolbász (nálam Tóalmási tüzes kolbász, ami iszonyú csípős)
60 dkg krumpli (tisztítva mérve)
egy kis zellergumó fele (6 dkg, tisztított mennyiség)
1 gyökér (5 dkg, tisztított mennyiség)
1 nagy fej vöröshagyma
1 ek. porrá őrölt zellersó vagy kis csokor zellerlevél + só ízlés szerint
1 mk. őrölt kömény
1 mk. őrölt szerecsendió
½ mk. őrölt fekete bors
3 ek. kókuszolaj vagy 2 ek. mangalicazsír
2 púpozott ek. tejföl
1,3 l víz

elkészítés:
  1. A kolbászt vékony karikákra szeljük, serpenyőben, kis lángon zsírjára sütjük, majd kivesszük a zsírból, és félretesszük.
  2. A hagymát felaprítjuk, a kolbászzsíron megdinszteljük, majd rátesszük a felkockázott krumplit, a szintén kockákra vágott zellert, a felkarikázott gyökeret, és pár percig pároljuk.
  3. Megfűszerezzük (ha friss zellerlevelet használunk, előbb megmossuk, leszárítjuk, és felaprítva tesszük a levesbe), felöntjük vízzel, és felforraljuk. Közepes lángon puhulásig főzzük.
  4. A levesből kiveszünk 20 dkg főtt krumplit (a közé került egyéb zöldségeket kiválogatjuk belőle, és visszatesszük a levesbe), és félretesszük. A levest leturmixoljuk.
  5. A tejfölt simára keverjük egy kevés forró levessel, és a többihez öntve összemelegítjük. Hozzáadjuk a félretett főtt krumplit, a kolbászkarikákat, és tálaljuk.




8 megjegyzés:

  1. Hű, ez így nagyon klassz lehet! Már veszem is a cipőmet! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy tetszik így! :) Gyere, már melegítem is a levest! ;)

      Törlés
    2. ...mmm... isteni volt! Jöhetek repetázni? :)

      Törlés
    3. :D Lehet erre nemet mondani? Várlak... ;)

      Törlés
  2. Izgalmas levest főztél! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Tényleg? Örülök, hogy annak találod, köszi!

      Törlés
  3. Csatlakozhatok? :D Nagyon guszta, egyébként is a gyengéim a krumplis ételek, így, a pirított kolbászkarikákkal pedig még kívánatosabb a leveskéd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát persze! :D Örülök, hogy te is jó kapcsolatot ápolsz a krumplival. Na igen, a kolbász pedig semmit sem ront el. :)

      Törlés