2014. szeptember 12.

Kakukkfüves fokhagymakrémleves






Mindig is izgatta a fantáziámat a fokhagymakrémleves. Most végre megfőztem – és biztos, hogy nem utoljára. :)
A fokhagymát egyébként nem fontos sütőben sütni, hanem vékonyra szelve, kevés olívaolajon, serpenyőben sütve is éppen olyan jól működhet, csak nagyon oda kell figyelni, nehogy megégjen, és ezáltal keserűvé váljon. Pirítós kenyér helyett krutonnal is tálalhatjuk.







Hozzávalók 1 liter leveshez:

a leveshez:
1 fej vöröshagyma
6 fej fokhagyma
1,5 dl tejszín
5 dl zöldség alaplé
3,5 dl víz
2 ek. olívaolaj
2 ek. étkezési keményítő
1 csapott ek. kakukkfű
őrölt fekete bors


a tálaláshoz:
személyenként 1 szelet kenyér
kevés vaj
kb. 5 dkg reszelt sajt (pl. Pannónia, cheddar)

elkészítés:

  1. A fokhagymafejeket lapjában félbevágjuk, a fél fejeket vágással felfelé tepsibe tesszük, megszórjuk ½ teáskanál sóval, és meglocsoljuk 1 evőkanál olívaolajjal. Előmelegített sütőben 25 percig sütjük, és amint megpuhult a belsejük, kinyomkodjuk a héjból.
  2. A megtisztított vöröshagymát finomra aprítjuk, 1 evőkanál olívaolajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a sült fokhagymát, és sóval, borssal ízesítjük. Felöntjük a vízzel szaporított alaplével, és forrástól számítva, 5 percig főzzük.
  3. A kész levest leturmixoljuk, hozzáadjuk a kakukkfüvet, és a tejszínnel csomómentesre kevert keményítővel besűrítjük a levest. Épp csak összemelegítjük.
  4. A kenyérszeleteket megpirítjuk, megvajazzuk, megszórjuk sajttal, és a leveshez kínáljuk.




2 megjegyzés:

  1. No, ezt biztos elkészítem! Csak bírjuk ki, hogy nem esszük fel a fokhagymát! :D
    Kb. időszámításunk előtt egyszer én is készítettem, a receptre már nem emlékszem honnan szedtem, de az valami bűn rossz volt.
    A tiéd viszont biztos, hogy ez isteni, mert a sült fokhagyma már önmagában klassz találmány. Ezekkel a finomságokkal házasítva pedig oltári jó lehet! Elcsentem egy tányérral. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, most nagyon örülök ám! :) Remélem, ízleni fog nektek. Jöhet egy másik tányérral is?
      Bevallom, utólag derütl ki, hogy érzékeny vagyok a fokhagymára ekkora mennyiségben, vagy legalábbis így levesnek érdekesen hat rám, de nem írnám le ide, hogy mi történt. :D Bízom benne, hogy neked nem okoz majd gondot. Egyébként én is összeollóztam ezt a recit. Az egyikben volt kakukkfű, és azt megtartottam, mert szeretem ezt a fűszert.

      Törlés