2014. augusztus 22.

Paradicsomos zöldborsókrémleves gazdagon





Ezt a receptet, pontosabban ennek egy rákkal és sherry-vel készült változatát a Süti Éden receptkönyvben találtam, amit tavaly kaptam ajándékba, hogy a benne található ételek elkészítése és blogon való megjelentetése által népszerűsítsem ezt a receptgyűjteményt.
Mivel nem sűrűn veszek rákot, sőt mondhatni sosem, és sherry-t sem tartok itthon, ezért kicsit átalakítottam, és jó barátunkat, a csirkemellet hívtam segítségül. Biztos nagyon finom lehet a fent felsorolt hozzávalókkal is, szerintem nekem is tetszene, mert a pici garnélát érdekes módon még én is kedvelem, legalábbis amikor hosszú évekkel ezelőtt Kanadában kóstoltam, akkor ízlett. A sherry pedig tuti nem rontja el. Talán egyszer majd az eredeti leírás szerint is elkészítem. :)
Hogy a levesem még tartalmasabb legyen, az egyik ismert receptgyűjtő oldalon talált levesbetét receptjét is kölcsönvettem.




Hozzávalók 4 személyre:

Leveshez:
25 dkg zsenge zöldborsó vagy fagyasztott borsó
1 kis doboz sűrített paradicsom
1 kis fej vöröshagyma
1 l tyúkhús vagy zöldség alaplé (vagy víz + 1 tyúkhúsleveskocka)
2 ek. vaj
1 mk. só
½ mk. őrölt fekete bors
½ mk. szárított bazsalikom
1 mk. szárított petrezselyem
1 tk. cukor
0,5 dl tejszín
kis csokor petrezselyemzöldje

Sajtos daragombóchoz:
1 dl tej
2 dkg sűrített paradicsom
1 dkg vaj
6 dkg búzadara
2,5 dkg reszelt sajt (pl. trappista/eidami/guoda)
1 kis tojás

őrölt fekete bors

Húshoz:
30 dkg csirkemellfilé

1 ek. vaj
kevés liszt

elkészítés:
  1. A sajtos daragombóchoz a tejet lábasba öntjük, hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, és összeforraljuk. A tűzről lehúzva hozzákeverjük a búzadarát.
  2. A keveréket takarék lángon kevergetve addig főzzük, amíg össze nem áll és el nem válik az edény falától és aljától. Ismét lehúzzuk a tűzről, hozzákeverjük a vajat, majd a masszát hagyjuk langyosra hűlni.
  3. Belekeverjük a reszelt sajtot és a villával előzőleg felvert, sóval, borssal fűszerezett tojást, és a masszából nedves kézzel kis gombócokat formázunk. Félretesszük, amíg a levest elkészítjük.
  4. A húst kis kockákra vágjuk, enyhén sózzuk, megforgatjuk egy kevés lisztbe, és a serpenyőben felhevített vajon pirulásig sütjük. Félretesszük.
  5. A leveshez a finomra aprított hagymát a vajon megdinszteljük, hozzáadjuk a borsót, 1-2 percig dinszteljük, majd felöntjük az alaplével, és sóval, borssal ízesítjük. Addig főzzük, amíg a borsó meg nem puhul. A tűzről levéve botmixerrel pürésítjük.
  6. A krémlevest visszatesszük a tűzre, megfűszerezzük, hozzáadjuk a húst, és közepes lángon belefőzzük a sajtgombócot.
  7. A levest kis lángon, kevergetve főzzük tovább, belecsorgatjuk a tejszínt, és épp csak összemelegítjük. Az kitálalt levest megszórjuk aprított petrezselyemmel.






2 megjegyzés:

  1. Hmmm... ez izgalmas! Már kanalazom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szedek még, ha ízlik. ;) Végül egy tök más leves lett belőle. :D

      Törlés