2013. december 1.

Puncsos kuglóf


 


A kuglóf igazi teasütemény – nagyon szeretem, bár eddig még csak kétszer sütöttem. Most megint kedvet kaptam hozzá, de advent 1. vasárnapjára ünnepibb ízekbe akartam „öltöztetni”. Kicsit azonban bátortalan voltam a punccsal való meglocsolással, ezért én egyszerre csak 0,5 dl-t löttyintettem a kuglófra, szeletelés után viszont még meglocsoltam egy kicsit.
Kellemes, ebéd utáni desszert kerekedett belőle, igazi, telet idéző hangulatú sütemény.







Hozzávalók 1 literes kuglófformához:

Puncshoz:
1 kis görög narancs
½ citrom
3,75 dl félédes vörösbor
1,5 dl víz
6 dkg cukor
2 szegfűszeg
½ fahéjrúd

Tésztához:

20 dkg liszt

12,5 dkg cukor
12,5 dkg puha vaj

2 tojás

½ cs. sütőpor

egy csipet só
0,6 dl tej
 

1 ek. aszalt áfonya
1 ek. mazsola
20 ml barna rum

1 kis görög narancs reszelt héja
1 kis citrom reszelt héja
2 ek. sózatlan pisztácia

napraforgóolaj a sütőformához

Mázhoz:
15 dkg porcukor
2 ek. puncs

elkészítés:

  1. A puncshoz a vörösbort és a vizet lábasba öntjük, beletesszük a felkarikázott gyümölcsöket, a fűszereket, és forrástól számítva 15 percig kis lángon főzzük. Leszűrjük és kihűtjük.
  2. A tésztához az áfonyát és a mazsolát negyedórára rumba áztatjuk. A pisztáciamagokat durvára vágjuk.
  3. A cukrot a vajjal kihabosítjuk, megsózzuk, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat és a tejet.
  4. Hozzáforgatjuk a sütőporral, aprított pisztáciával, reszelt citrushéjakkal vegyített lisztet, az áfonyát és a mazsolát a rummal együtt.
  5. A tésztát az olajjal vékonyan kikent kuglófformába öntjük, majd a forma alját megütögetjük, hogy a tésztamasszában ne maradjon légbuborék,. Előmelegített sütő alsó harmadában megsütjük. (Hurkapálcával ellenőrizzük, hogy átsült-e.)
  6. A kuglófot a formában kicsit hűlni hagyjuk, majd kivesszük belőle. Ha szükséges, egyenesre vágjuk a formából kitüremkedő tésztát. Tortarácsra tesszük, és még melegen, kis adagokban megöntözzük kb. 1 dl punccsal. A kuglófot teljesen kihűtjük.
  7. 2 evőkanálnyi puncsot felforrósítunk, a tűzről levéve simára keverjük benne a porcukrot, és bevonjuk vele a kuglóf tetejét. A többi puncsot felmelegítjük, és a süteményhez kínáljuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 40 perc










2 megjegyzés:

  1. Imádom! Nagyon szép lett! :) Biztosan isteni íze van a puncstól és a gyümölcsöktől! Igazi ünnepi sütemény! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy tetszik neked! Igazából ez egy hirtelen ötlet volt, mert tegnap este elfogytak az utolsó kekszek is, és mára nem maradt édesség. De annyira hiányzott valami édesség, ami nem keksz, mert azok most futószalagon készültek, és ezúttal másra vágytam. Volt itthon minden a puncshoz, a kugliforma meg már rég nem lett beüzemelve, így aztán egyértelmű volt, hogy ez lesz a desszert. :) Küldök neked belőle.

      Törlés