2013. november 29.

Egyszerű kukoricás kenyér







Nagyon régóta terveztem, hogy kukoricás kenyeret sütök, és eddig csak egyszer készült a konyhámban hasonló, de az kukoricadarával. Nem nagy a különbség, de mégis kíváncsi voltam, hogy milyen lenne a kenyér a kukorica lisztjéből. Azt tudtam, hogy csak kis arányban szabad beletennem, nehogy túlságosan „törékeny” és morzsálódós legyen. A héja finom ropogós lett, belül pedig ruganyos. Mindenképp nejlonzacskóban kell tárolni, mert hamar kiszárad.
A fotózást pedig az idei első havazáskor ejtettem meg – vicces volt, hogy mit össze nem bénáztam a fényekkel. :D






Hozzávalók 1 formakenyérhez (1,2 l-es sütőformához):

35 dkg finomliszt
15 dkg kukoricaliszt
2 ek. kukoricaolaj
1 csapott ek. só
2,5 dkg friss élesztő
1 mk. cukor
kb. 3,5 dl víz

elkészítés:

  1. Az élesztőt 1 dl langyos, cukros vízben simára keverjük 1 púpozott evőkanál finomliszttel, és letakarva felfuttatjuk.
  2. A felfutott élesztőt, az olajat és a többi vizet a kukoricaliszttel, sóval vegyített finomliszthez adjuk, és lágy tésztává dagasztjuk. Letakarva, huzatmentes helyen 1 óra alatt megkelesztjük.
  3. A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, finoman átgyúrjuk, téglalap alakúra kihúzkodjuk és feltekerjük.
  4. A kenyeret sütőpapírral bélelt sütőformába fektetjük, és addig kelesztjük, amíg a sütő bemelegszik.
  5. A megkelt kenyér tetejét konyhai ecset segítségével megkenjük vízzel, meghintjük kukoricaliszttel, és készre sütjük. A formából kivéve rácson hagyjuk kihűlni.
sütési hőfok: 200°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 40 perc











6 megjegyzés:

  1. Csodaszép színe lett! :) Én is épp tegnap szemeztem a kukoricaliszttel. :D Látszik a kenyereden, hogy csak úgy eteti magát! ...már érzem is az illatát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszönöm! Szerintem nem is olyan könnyű dolog finom kukoricás kenyeret sütni, mert teljesen másként viselkedik a lisztje, mint pl. a sima kenyérliszt. De jó arányokból finom kenyeret lehet kihozni, az biztos. Hogy ne csak szagolgasd, küldök belőle pár szeletet. ;)

      Törlés
  2. Kedves Gabi! Most akadtam rá erre a receptre, gyönyörű a kenyérke. Az lenne a kérdésem hogy kukoricaolaj helyett napraforgó vagy olivaolajjal jó lehet a recept:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy rátaláltál erre a kenyérre! :) Természetesen másfajta olajjal is elkészítheted. ;) Remélem, ízlik majd.

      Törlés