2013. június 19.

Tejszínes meggykrémleves








Most már én is mosolygok magamon, mert olyan ételeket is kezdek megszeretni, amit sok éven át meg nem ettem volna. A meggy – csak úgy magában – szintén ezek közé az ételek közé tartozik, de most, hogy a kertünkben idén a két kis meggyfánk is hozott termést, nincs szívem kidobni, vagy mind egy szálig elajándékozni. A mi meggyünk ui. az édesebb fajtából való, önmagában fogyasztva is ízlik nekem, ráadásul abszolút bio, mert nem érte permetszer.
Az idén nagyon kedvező volt az időjárás a meggytermés szempontjából, így a meggyfáink kb. 5 kilónyi mennyiséggel ajándékoztak meg bennünket, ami a fák méretét tekintve nem kevés. A leszedett gyümölcs egy részét persze mégis elosztogattam.
Meggyszedés után aztán azonnal beindult a fantáziám, és láttam magam, ahogy egymás után készítem a meggyes édességeket. A sort ezzel a krémlevessel kezdtem, és meg kell mondjam, még én is meglepődtem, mennyire jól esett kanalazni a saját termésből készült üde, nyári leveskét.
Innentől kezdve tehát éljen a meggy! :D






Hozzávalók 8 személyre:

a leveshez:
1 kg magozott meggy (nálam Pándy üvegmeggy)
2,5 dl tejszín
2,5 dl tej
½ citrom leve
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
cukor (ízlés szerint)
1 púpozott ek. étkezési kukoricakeményítő
1 nagy fahéjrúd
8-10 szem szegfűszeg
8-10 szem szegfűbors

a tálaláshoz:
2,5 dl habtejszín
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
személyenként 1 tk. pirított mandulapehely

elkészítés:

  1. A meggyet lábasba tesszük és felengedjük annyi vízzel, amennyi ellepi. Citromlével, fahéjrúddal, szegfűszeggel, szegfűborssal és ízlés szerint cukorral ízesítjük. Forrástól számítva 3-4 percig főzzük. Kivesszük belőle a fűszereket, és a levest leturmixoljuk.
  2. A keményítőt csomómentesre keverjük egy kevés tejben, és besűrítjük vele a levest.
  3. Hozzáadjuk a többi tejet, a tejszínt, a vaníliás cukrot, és épp csak összefőzzük (nem forraljuk!).
  4. Behűtve, édesített tejszínhabbal és pirított mandulapehellyel díszítve tálaljuk.







11 megjegyzés:

  1. Bizony éljen! :D Nagyon klassz krémlevest csináltál! ;) Szépek a képek!

    VálaszTörlés
  2. Na hallod, hogy én menniyre utáltam a gyümileveseket, erre most tessék! :D Hiába no, a saját termés öröme... A meggyet eddig csak meggyszóstnak és meggydszemnek szerettem, de úgy nagyon. Magában meg nem ettem volna, de a miénk olyan édes, hogy most már magában is szeretem. :)
    Örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  3. :D De jó! Ez olyan klassz. Hát igen azért a sajátnak teljesen más az íze... ;)

    VálaszTörlés
  4. Hm de jól néz ki, máris éhes lettem. Gyümölcskrém leves, ez kell nekünk is. Gyümölcsöt egészben, csak magában, de ez a leves annyira guszta, hogy ki kell próbálnom.
    Adok még egy esélyt a gyümölcsös kajáknak :).

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hard_cyclone! De örülök, hogy megtetszett a levesem! Mindenképp készítsd el, szerintem nem fogsz benne csalódni! :)

    VálaszTörlés
  6. Számomra óriási kedvenc a meggykrémleves, gyakran készítem kánikula idején.
    ...és szeretem a képeidet is - de ezt már lehet, hogy írtam. :))

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gabi, nagyon aranyos vagy, köszönöm, mindig örömmel olvasom, ha tetszenek a képeim, akárhányszor írod is le! :D ;)
    Igen, a meggyleves most már nálunk is favorit lesz. :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom! Csodásak a fotók!!! :)

    VálaszTörlés
  9. De jó, örülök, és köszi, Vicuska! ;)

    VálaszTörlés
  10. Ez a leves még mindig nagyon klassz! ;) Csodásak a fotók, micsoda színek! :D ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) ♥ Tegnap mi is újra megállapítottuk, hogy ez a leves jó találmány. :)
      Úgy sejtem, küldhetem a kóstolót. ;)

      Törlés