2013. május 30.

Zöldfűszeres sajtszósz







A metélőhagymámhoz olyan kedvesen beszélgettem, hogy boldogságában nő, mint a bolondgomba. Alighogy lenyesek belőle, máris friss, új hajtások meredeznek az ég felé. A macskáink is szemet vetettek rá, de én féltőn óvóm „őt” az izgága cicafogacskáktól. A nemrég vásárolt metélőpetrezselyem is szépen hajt - ideje volt mindkettőt felhasználni. Nagy hirtelen nem is jutott eszembe jobb, mint ez a szósz, amit ezúttal főtt tésztához készítettem. Utóbbit olyan régen csináltam, hogy nagy volt az öröm, amikor a Kedvest ezzel vártam ebédre.




Hozzávalók 6 személyre:

1 csokor metélőhagyma
1 csokor metélőpetrezselyem
2,5 dkg vaj
2 ek. finomliszt
1,5 dl zöldségalaplé
1 dl tejszín
1 dl tej

őrölt fehér bors
5 dkg reszelt házi sajt

elkészítés:

  1. A zöldségeket felaprítjuk, és a vajon kicsit megfuttatjuk. Rászórjuk a lisztet, alaposan elkeverjük, majd folyamatosan kevergetve felöntjük a vízzel, a tejes tejszínnel, és fűszerezzük.
  2. Botmixerrel pépesítjük, majd hozzáadjuk a sajtot, és addig kevergetjük, amíg a sajt teljesen fel nem olvad a szószban.
  3. A kész szószt sült húsra vagy rántott hús mellé adjuk, de főtt tésztával is elkeverhetjük.





4 megjegyzés:

  1. hmmm... finom lehet! Imádjuk a sajtos "cuccokat". Felkerül az elkészítendők listájára! :D Olyan klassz színe van! Gyönyörűek a képek! ;)

    VálaszTörlés
  2. Olyan aranyos vagy, hogy mindig van egy, kettő, három.... kedves szavad a receptjeinkhez, tök jól esik! :) Örülök, hogy tetszik ez a sajtszósz is! Nekem új élményt jelentett, mert még sosem csináltam ilyet, azaz zöld növényeset.

    VálaszTörlés
  3. :) Hát nem is nagyon lehet megállni, hogy ne írjak, mert mindig olyan klassz recepteket osztotok meg velünk! :D
    Sajtszószból még én sem csináltam ilyen friss zöldfűszereset. Eddig a só-bors-kakukkfű kombó ment, de ez nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  4. Ez igazán kedves tőled! Én viszont sokszor érzem úgy, hogy semmi különöset nem sütök-főzök, de mondjuk nem is áll szándékomban kimondhatatlan nevű vagy túlzottan elrugaszkodott kombinációjú ételeket készíteni, mert úgy sem ennénk meg. Mi csak ritkán kalandozunk el ízileg, inkább megmaradunk a hagyományos konyhánál. De ezt te nagyon jól tudod. ;)

    VálaszTörlés