2012. augusztus 1.

Túrós fasírtgolyók





Más tollával ékeskedni nem szép dolog, de ha elárulom a recept kitalálójának nevét, akkor az már nem számít szemérmetlen lopásnak: Tóth Krisztina ötlete ez a valóban szuper fasírtvariáció. A hölgy az egyik ismert gasztro oldalon jelenteti meg receptjeit, így miután ez közzé van téve mindenki számára, én is megsütöttem – azóta már nem először. Ez az egyik legfinomabb étel, amit fasírt kategóriában valaha ettem, így aztán nem átallok ezt népszerűsíteni. A túrónak köszönhetően kellemesen puha. A sütőben sült fasírt pedig még kevesebb zsiradékot tartalmaz, mint olajban sült testvérei.
A húsmasszához akár aprított petrezselymet is keverhetünk, de én ezúttal anélkül készítettem.







Hozzávalók 40-42 darabhoz:

50 dkg sertés darált hús
20 dkg túró
2 kis tojás
1 nagy fej vöröshagyma
6 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk. só
1 csapott tk. őrölt fekete bors
1 csapott tk. őrölt csilipaprika
1 ek. őrölt pirospaprika
kb. 7 ek. zsemlemorzsa

elkészítés:
  1. A finomra aprított vöröshagymát a zúzott fokhagymával, a sóval és a fűszerekkel a felvert tojáshoz vegyítjük, majd hozzákeverjük az áttört túrót, a darált húst és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható állagú legyen.
  2. A túrós húsmasszából kb. 2 cm átmérőjű golyócskákat formázunk, sütőpapírral bélelt sütőlemezre sorakoztatjuk, és előmelegített sütőben pirosra sütjük. (Sütés közben egyszer fordítunk rajtuk.) Tetszés szerinti körettel tálaljuk.
sütési hőfok: 200℃
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 30 perc






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése