2012. augusztus 3.

Tejszínes-zöldséges csirkevagdalt baconburokban, szerecsendiós burgonyapürével




 

Egyszer csináltam ilyen vagdaltat valaki receptje alapján, de amikor újra el akartam készíteni, sem az étel nevét, sem a recept tulajdonosát, sem az elkészítési módot nem tudtam felidézni magamban. Pedig mindenhol kerestem. Aztán meguntam, hogy nem találom, és elkezdtem használni a fantáziámat. Így jött világra ez az én kis vidám színösszeállítású husikám. Nekem nagyon tetszik, jókedvű leszek, ha ránézek a róla készült képre.




Hozzávalók 24x11x7 cm-es pástétomformához:

Vagdalthoz:
80 dkg csirkemellfilé
13 ek tejszín
1 tk. só
1 csapott tk. őrölt fehér bors
1 mk. őrölt szerecsendió
1 tk. majoránna
1 vastagabb szál sárgarépa
10 dkg zöldborsó
20 dkg Maasdamer vagy trappista sajt
22 dkg bacon
kevés olvasztott mangalicazsír vagy napraforgóolaj
petrezselyemzöldje vagy metélőhagyma a díszítéshez

Szerecsendiós burgonyapüréhez:

4 közepes nagyságú főzni való krumpli
2 ek. napraforgóolaj
3 ek. 20%-os tejföl

½ mk. őrölt szerecsendió (vagy ízlés szerint)

elkészítés:

  1. A csirkemellet kockára vágjuk, késes mixerben pépesítjük, majd tálba tesszük, hozzákeverjük a tejszínt, és a fűszerek keverékével ízesítjük.
  2. A borsót sós vízben megfőzzük. Az apró kockára vágott répát megpároljuk, majd mindkét zöldséget hűlni hagyjuk.
  3. A sajtot felkockázzuk, összeforgatjuk a zöldségekkel, és a húspéphez keverjük.
  4. A vékonyan kizsírozott pástétomformát kibéleljük baconszeletekkel úgy, hogy azok a formán kissé túlnyúljanak.
  5. Belehalmozzuk a zöldséges húsmasszát, kanállal elegyengetjük és ráhajtjuk a baconszeleteket.
  6. Előmelegített sütőben 30 percig sütjük, majd óvatosan tepsire borítjuk és így sütjük tovább pirulásig.
  7. A kész vagdaltat kicsit hűlni hagyjuk, hogy szépen szeletelhető legyen, és megszórjuk friss petrezselyemmel vagy metélőhagymával. (Nekem most egyik sem volt itthon, ezért szárított snidlinggel díszítettem.)
  8. A körethez a kockákra vágott krumplit sós vízben puhára főzzük, leszűrjük, majd villával összetörjük és hozzákeverjük a tejfölt.
  9. Átforgatjuk a felhevített zsíron, ha szükséges, utánasózzuk és szerecsendióval fűszerezzük. A hússal együtt tálaljuk.
sütési hőfok: 200ºC
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 50 perc









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése