2012. augusztus 7.

Sport muffin





Évekkel ezelőtt találtam ki a csokis muffinnak ezt a variációját. A muffin alapreceptjét egy ismerősömtől kaptam, és mivel volt itthon Sport szelet, gondoltam, tökéletes lesz a muffinba. Az aprított dió és a mazsola nagy kedvenc, így ezeket a hozzávalókat sem spóroltam ki. Hosszú időn keresztül szinte másnaponta sütöttem, ezt vittem magammal a mindennapos országjáró útjaimra uzsonna gyanánt. Aztán kissé feledésbe merült vagy csak ráuntam. Most már ritkán sütök ilyen muffint, többnyire karácsonykor, vagy néha, ha én főzök vasárnap Anyáéknak. Ma is ez a kedvenc muffinunk. Elég laktató, de azért 2 db mégiscsak lecsúszik belőle. :D

Hozzávalók 12 darabhoz:

23 dkg finomliszt
2,5 ek. cukrozatlan kakaópor
2 tk. sütőpor
3 marék mazsola
2 db XXL / 4 db normál méretű Sport szelet
10 dkg aprított dióbél
2 tojás
13 dkg kristálycukor
2 cs. vaníliás cukor
0,8 dl napraforgóolaj
30 dkg natúr joghurt
10 dkg étcsokoládé
kókuszreszelék
vaj a sütőformához

elkészítés:

  1. Az apró kockákra vágott Sport szeletet a dióval és a mazsolával együtt a sütőporral, kakaóporral vegyített liszthez forgatjuk.
  2. A tojásokat villával felverjük, hozzákeverjük a cukrokat, az olajat, a joghurtot, és belevegyítjük a lisztkeveréket.
  3. A tésztamasszát elosztjuk az alaposan kivajazott muffintepsi mélyedéseiben, és előmelegített sütőben megsütjük (tűpróba!).
  4. A muffinokat 1-2 percig a sütőformában pihentetjük, majd a formából kivéve tortarácsra sorakoztatjuk, és így hagyjuk kihűlni.
  5. A tejüket megmártjuk a gőz fölött megolvasztott csokoládéban, majd kókuszreszelékbe mártjuk és tálaljuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: hőlégkeverés
sütési idő: kb. 20 perc




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése