2012. augusztus 2.

Mexikói csirkeragu sajtos rizslepényen





Jelentem, ez sem saját kitaláció. Micsoda egy lopós vagyok én! De eltulajdonítás ide vagy oda, becsületes leányzó lévén elárulom, ez is "Kifőtzük"-recept. Csak én csirkemellből készítettem, nem pulykából. Tetszetős étel, a Kedvesemnek ízlett is nagyon, csak én nem voltam elragadtatva tőle. Látszólag a recept ellen beszélek, de valójában az a véleményem, hogy ennek az ételnek a megítélése legyen mindenkinek a saját ízlésére bízva. Hiszen mindenki mástól ájul el, esik hanyatt, vagy mást dicsér agyonra.
Hozzávalók 4 személyre:

Csirkeraguhoz:
50 dkg csirkemellfilé
1 közepes fej vöröshagyma
1 mk. borsikafű
1 mk. kakukkfű
1 ek. csípős paprikakrém

őrölt fekete bors
1,5 dl húsleves alaplé vagy víz + 1 leveskocka
15 dkg konzerv kukorica
15 dkg konzerv vörösbab
2 ek. napraforgóolaj

Rizslepényhez:
1,5 dl rizs
2 ek. napraforgóolaj
4 dl húsleves alaplé vagy víz + 1 leveskocka
4 tojás
1 csokor petrezselyem
5 dkg reszelt sajt

napraforgóolaj a sütéshez

elkészítés:
  1. A hagymát felaprítjuk az olajon megdinszteljük, rátesszük a vékony csíkokra vágott csirkemellet, és fehéredésig sütjük.
  2. Megszórjuk a fűszerekkel, felöntjük az alaplével és készre pároljuk. A levét majdnem teljesen elforraljuk, majd hozzákeverjük a kukoricát, a babot, és összemelegítjük.
  3. A rizst az olajon átpirítjuk, majd felöntjük az alaplével, és nagyon kis lángon, lefedve, addig főzzük, amíg a levét teljesen el nem fövi. Ízlés szerint sózzuk, majd langyosra hűtjük.
  4. A felvert tojást sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a felaprított petrezselymet, a reszelt sajtot, és beleforgatjuk a rizst.
  5. A rizses masszából kb. 3 evőkanálnyit az 1 teáskanál felhevített olajra halmozunk, és eloszlatjuk a serpenyőben.
  6. A kisujjnyi vastagságú és kistányér méretű, kerek lepény egyik oldalát kb. 3 perc alatt megsütjük, majd egy másik serpenyőt föléje helyezve, óvatosan átfordítjuk a lepényt, és a másik oldalát is megsütjük.
  7. Miután a rizslepények elkészültek, külön tányérokra tesszük, mindegyik közepére ráhalmozzuk a ragut, és megszórjuk aprított petrezselyemmel. Tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése