2012. augusztus 7.

Majorannás burgonyakrémleves kétféleképpen






Csak azért töltöttem fel ezt a receptet, mert kicsit másképp készítem, mint Fahéj barátnőm, akitől az eredeti leves származik. Korábban egyáltalán nem szerettem a krumplilevest. Felidéződik bennem 1-2 zsenge gyermekkori emlék, amikor egyik nagynéném próbálja belém erőltetni, én meg köpködök, prüszkölök, és mindenhova jut a levesből, csak a gyomromba nem. Anya se csípte a krumplilevest, ezért nálunk sosem készült. Mivel Fahéj receptjeinek nagy rajongója vagyok, elhatároztam, hogy juszt is elkészítem, és tesztelem magam, hogy felnőtt fejjel lecsúszik-e. Némileg presszionálva is voltam a Kutyafül által, mert ő meg krumplileves-kedvelő. Azzal tisztában voltam, hogy a főtt burgonya levesben még most sem fog lecsúszni, ezért miután megfőtt, leturmixoltam, de pár kockányit apjukom kedvéért egészben hagytam. És láss csodát, megettem! Sőt, kifejezetten ízlett. Annyira, hogy következő alkalommal már saját ízlésemnek megfelelően finomítottam rajta. Nem mintha Fahéj-módra nem lenne tökéletes, de az alakítással egy kicsit a magaménak érzem. Amióta ezt a levest megfőztem, a rajongója vagyok, és egyúttal bebizonyosodott, hogy a krémlevesek állnak a legközelebb a szívemhez, ha levesről van szó. Így szinte bármilyen zöldséget hajlandó vagyok megenni. :D
Én kétféleképpen szoktam készíteni, hol pirospaprikával, hol meg anélkül, és inkább 70 dkg krumpliból, hogy maradjon benne pár egész kocka is.







Hozzávalók 4 személyre:

½ kg burgonya (hámozott mennyiség)
1 fej vöröshagyma
2 ek. mangalicazsír
1 púpozott ek. finoomliszt
1 ek. majoránna
1 l húsalaplé (vagy 2 db leveskocka + víz)
3 ek. 20%-os tejföl
1 ek. pirospaprika (ha paprikásan készítjük)
őrölt fehér bors


elkészítés:

  1. A zsíron megdinszteljük a hagymát, majd a lisztet rászórva, világos rántást készítünk.
  2. Hozzáadjuk a majoránnát és gyorsan átforgatjuk. (Ha pirospaprikásan akarjuk készíteni, akkor levesszük a tűzről és azt is hozzákeverjük.)
  3. Kevergetve, nehogy csomós maradjon, felengedjük az alaplével, beletesszük a kockára vágott burgonyát, utánasózzuk és puhára főzzük. Leturmixoljuk, és ízlés szerint borsozzuk.
  4. A tejfölt kevés vízzel csomómentesre keverjük, a leveshez adjuk, és épp csak összeforraljuk.



2 megjegyzés:

  1. Tüneményes tálkák egy klassz recepthez. :)

    VálaszTörlés
  2. De cuki vagy, hogy ehhez is hozzászóltál! Köszi! :) Ugye nem hari, hogy beleelőztelek a tálkák kapcsán? Bár ettől még te is megveheted, és tálalhatsz benne valami fincsit, és majd együtt mosolygunk, hogy tálkatesók lettünk. :D

    VálaszTörlés