2012. augusztus 10.

Májas-sárgarépapürés falatkák






Anya nemrég mosolyogva közölte, mintegy kész tények elé állítva engem, hogy idén karácsonykor komolyan számít rám az ünnepi vacsora elkészítésében. Ez a tény örömmel töltött el, és valószínűleg ez ihlette a krumplirózsát, ill. a húsmuffint is. Mivel komolyan vettem Anya kedves kérését, hétről-hétre azon agyalok, milyen előételt készíthetnék karácsonyra. Ez a mostani májas falatka is saját ötleteim egyike, amit másodjára teszteltem le. Első alkalommal saját készítésű vajas tésztából csináltam. Mivel a tészta receptjében túl sok vajat írtak, nem is sikerült elsőre. A plafonon voltam mérgemben. Másodjára bolti leveles tésztából sütöttem, és így már tökéletes lett. Nekem ízlett a citromlétől pikáns répapüré ágyon ülő fűszeres máj, ami szerintem jól összeillik a leveles tésztával. A Kutyafül viszont nem kapott belőle egy falatot sem, mert nincs jóban a májjal.
4 karika/fő bőven elég belőle. A házi leveles tészta készítését pedig még meg kell tanulnom. :)
 
Hozzávalók 4 személyre:

1 cs. leveles tészta
kb. 20 dkg csirkemáj
2 kis sárgarépa
1 ek. olívaolaj
6 nagy gerezd zúzott fokhagyma
1 ek. Provence-i fűszerkeverék
kevés citromlé
1 tk. mangalicazsír
őrölt fekete bors
1 csapott tk. majoránna
1 csapott tk. bazsalikom
1 mk. rozmaring

10 dkg trappista vagy edami sajt

elkészítés:
  1. A megpucolt sárgarépát kis darabokra vágjuk, gőz fölött, lefedve puhára pároljuk.
  2. Serpenyőben, felhevített olajon megfuttatjuk, közben Provence-i fűszerrel, citromlével és ízlés szerinti mennyiségű sóval, borssal ízesítjük. A kész sárgarépát villával alaposan összetörjük és hűlni hagyjuk.
  3. A falatnyi darabokra vágott májat a serpenyőben felhevített, kevés zsírra téve, majoránnával, bazsalikommal, rozmaringgal, 3 gerezd zúzott fokhagymával, sóval, borssal fűszerezve, annyi ideig sütjük, hogy belül még kicsit rózsaszín maradjon.
  4. A leveles tésztát tésztát vékonyra nyújtjuk, és 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval annyi karikát szaggatunk belőle, amennyi májdarabkánk van. (A megmaradt tésztát felhasználhatjuk máshoz.)
  5. A tésztakarikákat tepsire sorakoztatjuk, teáskanállal ráhalmozzuk a pépesített sárgarépát, és forró sütőben megsütjük.
  6. A megpirult tésztakarikákra 1-1 májfalatkát teszünk, megszórjuk reszelt sajttal, és épp csak annyi időre toljuk vissza a sütőbe, hogy a sajt megolvadjon rajtuk. Tálaljuk.
sütési hőfok: 200°C
sütési mód: hőlégkeverés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése