2012. augusztus 10.

Kukoricás szendvicsek






Vacilláltam, hogy feltöltsem-e az én drága kukoricás szendvicskémet, ui. annyira egyszerű kaja és annyira fotózhatatlan, hogy az már talán nevetséges. Aztán úgy döntöttem, mégis itt a helye, mert mindenkinek tudnia kell, mennyire finom. Évekkel ezelőtt hetekig ezen éltem, és most újra rákattantam. Egyszerűen nem bírom abbahagyni, annyira a fogamhoz való. Imádom, ahogy a forró kukorica megolvasztja a sajtot, és azt is, ahogy minden lepotyogni igyekszik. :D Ezt képtelenség szépen enni, és direkt ez benne a jó. Úgy próbálom megakadályozni a kukoricaszemek szökését, hogy a tejfölt a szendvics legtetejébe teszem kötőanyagként. Ez a képen nem mutatott volna jól, ezért inkább majdnem legalulra kentem, hiszen muszáj volt valamit kitalálnom, hogy fotogénebb ételt faragjak belőle. Egyébként kimondottan utálok szendvicset készíteni, mert olyan sokáig tart babrálni vele 2 fő számára, hogy ezalatt az idő alatt akár egy komplett meleg ételt is össze lehet dobni. A kukoricáért azonban megéri fáradozni, és akkurátus módon szeletelgetni a hozzávalókat.
Kifliből, kenyérből is elkészíthető, de én zsömléből és annak is az alsó feléből szeretem a legjobban. :)






Hozzávalók 1 személyre:


1 zsemle (nálam saját sütésű)
4 szelet csípős szalámi
1 szelet sonka (pl. csirkemellsonka)
4 dkg Pannónia sajt, reszelve
8 karika hegyes erős paprika
3 ek. konzervkukorica
2 tk. aprított lila hagyma
2 ek. tejföl (20%-os)
vaj

elkészítés:

  1. A zsemlét kettévágjuk, a kalapjából levágunk egy keveset, hogy ne billegjen, majd a vágott felüket megkenjük vajjal.
  2. Az egyik fél zsemlére 4 szelet szalámit teszünk, erre kerül 4 szelet hegyes erős paprikakarika, majd 1 evőkanál tejföl és 2 dkg reszelt sajt.
  3. A másik vajas zsemlefélre sonkát teszünk, és az előbbi sorrendben a többi hozzávalót is rápakoljuk.
  4. A kukoricát kevés vajon megfuttatjuk, még forrón a zsemlék tetejére kupacoljuk, hogy megolvadjon tőle a sajt, és megszórjuk aprított lila hagymával. (Boldogan, nyammogva megesszük. Közben szalvétával sűrűn törölgetjük a szánk sarkát, és feleszegetjük a lepotyogott kukoricaszemeket. :D)
Tipp:
Piros Aranyat is pöttyenthetünk az egész cucc tetejébe.
Ha a zsemlénk kissé már szikkadt, vágjuk félbe, és serpenyőben vagy kontakt grillsütőben egy hangyányit melegítsük meg, hogy megpuhuljon. A héja isteni ropogós lesz! ;)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése