2012. augusztus 7.

Hagymaleves petrezselymes galuskával






A hagymalevesről elég rossz emlékeim vannak. Hosszú évekkel ezelőtt ui. ettem egyszer, és a benne tekergő túl sok hagymadarabka miatt a rosszullét kerülgetett. A hagymát egyébként már akkor is csíptem, de levesben úszkálva nem volt túl bizalomgerjesztő. A leves agyamba való kellemetlen bevésődése miatt nem is fogtam neki soha, de mégis kacérkodtam vele, amikor itt-ott láttam szép tálalásúakat. Kiderült, hogy az én Drágám sem szereti, mégpedig ugyanazon ok miatta, amiért én. Kitaláltam, hogy akkor krémesítem, mert hogy úgy éreztem, muszáj megfőznöm. A receptet a "Kifőztük" magazinból vettem kölcsön. Jól döntöttem, hogy kipróbáltam – imádni való étek kerekedett belőle. A galuska pedig kellemesen feldobja és tartalmasabbá teszi.

Hozzávalók 1 liter leveshez:


a leveshez:
2 nagy fej vöröshagyma
5 dkg vaj
8,5 dl zöldségalaplé vagy víz + 2 leveskocka

őrölt fekete bors
1 ek. étkezési kukoricakeményítő
1,5 dl habtejszín

a galuskához:
2 tojás
9 dkg búzadara
1 csokor petrezselyemzöldje vagy 1 tk. szárított petrezselyem

elkészítés:

  1. A hagymát félbevágjuk, vékonyra szeljük vagy finomra vágjuk, és lábasba téve, a felforrósított vajon megdinszteljük. Közben sózzuk. Felöntjük az alaplével, és lefedve negyedórát főzzük.
  2. A keményítőt kevés tejszínnel csomómentesre keverünk, hozzáöntjük a többi tejszínt, és besűrítjük vele a levest. Összeforraljuk, megborsozzuk, majd leturmixoljuk.
  3. A galuskához a tojásfehérjét habbá verjük, hozzáadjuk a villával elkevert tojássárgáját, a búzadarát, az aprított petrezselymet, és 15-20 percig állni hagyjuk.
  4. Ha megdagadt, teáskanállal galuskákat szaggatunk a forró levesbe. Amint feljöttek a leves felszínére, elzárjuk alatta a lángot, és tálaljuk az ételt.



2 megjegyzés:

  1. :D Én az "úszkálós" hagymalevest is szeretem, úgyhogy a tiéd biztosan nagyon ízlene. ;) Főleg ezekkel a guszta galuskákkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszi! Neked szívesen főznék úszkálósat és turmixoltat is. ;)

      Törlés