2012. augusztus 7.

Fehérboros sajtleves pirított kenyérkockával






A szülinapomra első fogásnak ezt a levest akartam elkészíteni, de annyi kaját csináltam, hogy ez már fölöslegesnek tűnt. Mégsem feledkeztem meg róla, és a napokban megfőztem ezt az igen-igen laktató levest. Kapóra jött az ajándék bor, amit azért kaptam, hogy hátha mégis megszeretem a száraz fehérbort. Az ajándékozó később felhívott, hogy nehogy megigyuk, ui. kiderült, hogy nem valami jó évjárat, ezért hallgatva a jó tanácsra, inkább főzésre használtam fel. Remélem, hogy a fájdalomdíjul kapott édes vörösborral nem járok hasonlóképp. :D



Hozzávalók 4 személyre:

1 fej vöröshagyma
3 gerezd zúzott fokhagyma
1 ek. vaj vagy mangalicazsír
1 ek. finomliszt
1 dl száraz fehérbor
7,5 dl víz
1
½ tyúkhúsleves kocka
15 dkg Guoda és trappista sajt vegyesen
őrölt fehér bors (elhagyható)
1 púpozott ek. tejföl vagy 3-4 ek. habtejszín
1 ek. étkezési kukoricakeményítő vagy finomliszt
1 nagy szelet kenyér
1 ek. olívaolaj

elkészítés:

  1. A hagymát lereszeljük vagy nagyon finomra vágjuk, a vajon/zsíron megpároljuk, majd a fokhagymát is hozzákeverve 1-2 percig pirítjuk.
  2. A lisztet rászórjuk a hagymára, elkeverjük, felöntjük a borral, a vízzel (esetleg húsalaplével), beletesszük a leveskockát, fehér borssal ízesítjük és felforraljuk.
  3. A reszelt sajtkeveréket a levesbe szórjuk, pár percig hagyjuk főni, majd a tejfölben elkevert étkezési keményítővel besűrítjük.
  4. A kenyeret kis kockákra vágjuk, serpenyőbe tesszük, meglocsoljuk az olívaolajjal, (esetleg zúzott fokhagymát is adva hozzá) megpirítjuk és a leveshez adjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése