2012. augusztus 1.

Fasírtgolyók tejszínes sajtmártásban





Jó ideje azon filóztam, hogyan lehetne a darált húst másképpen elkészíteni, mint ahogyan azt megszoktuk. Az ötlet kezdett körvonalazódni. Ki is olvasztottam egy adag darált húst, de 2 napon át nem tudtam időt szakítani az elkészítésére, mert mindig közbejött valami. Mégis muszáj volt felhasználnom, mert attól féltem, hogy lassan már mozogni fog. Azt a variációt, amit szerettem volna megvalósítani, most idő hiányában el kellett halasztanom, ezért egy hirtelen jött ötlet alapján kezdtem el a főzést. Az eredmény nagyon ízlett a Kedvesemnek és nekem is, és remélem, más sem csalódik benne, nem úgy, mint Anyukám. Amikor ui. nagy boldogan elővettem az új kaját a hűtőből, és "Na, ezt kóstold meg!"- felkiáltással a szájába adtam a falatot, Anya nagyot fintorgott, miután bekapta. Szegény azt hitte, valami édességgel boldogítom már megint, és nem számított rá, hogy sósat kap. Elfelejtettem közölni vele, hogy mi is van a tálban, ő meg talán azt gondolta, hogy profiterol. Legalábbis így látványra ahhoz hasonlít a legjobban. Szerinte fölösleges a fasírtra a mártás, de mi ketten nem hiszünk neki, mert 1. mi melegen ettük, 2. nem olyan tipikus fokhagymás fasírt-jellegű, 3. tudtuk, hogy nem profiterol. Utólag nevettem magamon, mert végül is nem is ment át nagy változáson a fasírt, csak a rajta lévő mártás számít újdonságnak. :D

Hozzávalók 4 személyre:

Fasírtgolyókhoz:
50 dkg darált sertéslapocka
2 tojás
1 zsemle
kevés tej
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 tk. őrölt fekete bors
1 tk. őrölt csilipaprika

napraforgóolaj

Mártáshoz:
2,5 dl habtejszín
10 dkg 20%-os tejföl
15 dkg trappista sajt
szerecsendió
1 késhegynyi őrölt csilipaprika
csipet só
1 tk. étkezési keményítő
0,5 dl víz

elkészítés:

  1. A zsemlét kevés tejbe áztatjuk, majd alaposan kinyomkodjuk.
  2. A húst összekeverjük a tojással, a fűszerekkel, hozzáadjuk a kevés tejbe beáztatott, majd alaposan kinyomkodott zsömlét, az aprított vöröshagymát és a zúzott fokhagymát.
  3. A húsmasszából teáskanál segítségével kis golyócskákat (vagy hurkákat) formázunk, és forró zsiradékban pirosra sütjük. A kész fasírtgolyókat papírtörlőre szedjük.
  4. A mártáshoz a tejszínt lábasba öntjük, hozzákeverjük a tejfölt, a fűszereket, majd felolvasztjuk benne a reszelt sajtot.
  5. A keményítőt a vízzel csomómentesre keverjük, besűrítjük vele a mártást, majd hozzáforgatjuk a fasírtgolyókat. Köretnek sült krumplit vagy rizst adunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése