2012. augusztus 3.

Csirkesaslik burgonyalepényen, tejszínes gombamártással





Amikor van időm a főzőcskézésre, el-elgondolkodom, mi olyat adhatnék ebédre, amit még nem főztem. Most mosolygok magamon, mert konyhai munkásságom ideje alatt alig főztem valamit, az ételek legtöbbjét még el se készítettem. Igen ám, de a válogatósságunk határt szab a receptek kipróbálásának. De még akkor is, ha csak az általunk finomnak ítélt étkeket vesszük, iszonyú sok olyan van, amihez soha hozzá sem szagoltam. Példának okáért itt van mindjárt a gombamártás.
Gombkonzervből nekem éppen volt 2 adag a polcon, húst is olvasztottam ki előző este, és krumpli is volt dögivel. Abban tehát biztos voltam, hogy gomba az lesz benne. Miután a legutóbb olyan jól sikerült életem első két gombás étele, már nem éreztem bátortalannak magam, hogy csináljak belőle valamit, amit még soha. A gombamártást jónak ítéltem eme nemes feladat teljesítésére. Tutira vettem, hogy a Kedves szerelmes pillantásokat fog rám vetni, ha elé teszem. Mellé valami egyszerű csirkemelles fogást gondoltam ki, mivel a mártás már eleve intenzív, meghatározó ízű. Jól megy hozzá az egyszerűen fűszerezett, sima sült hús. De köret is kell mellé. Ezúttal nem a megszokott zöldségeket tálaltam hozzá, hanem egy cseh specialitást, krumplipalacsintát, amiről nekem a tócsni jut eszembe, mert tulajdonképpen az is. A végeredményt tekintve, ezek hárman még harmonizálnak is egymással. Én pedig a gombaundorom megléte miatt tejszínes csirkemájat ettem a húshoz.

Hozzávalók 2 személyre:

Saslikhoz:
1 egész csirkemellfilé
őrölt fekete bors

kevés napraforgóolaj

Gombamártáshoz:
2 dl hús alaplé (leveskockából is lehet)
kb. 25 dkg konzerv csiperkegomba (szeletelt)
3,5 dkg vaj
3 gerezd zúzott fokhagyma
1 mk. rozmaring
1 mk. kakukkfű
1 mk. bazsalikom
½ mk. őrölt fekete bors
csipet só
1 ek. liszt
2 dl habtejszín

Burgonyalepényhez:
30 dkg krumpli
1 tojás
3 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk friss majoránna
őrölt fekete bors

12,5 dkg liszt
3 dkg vaj
30 ml napraforgóolaj

elkészítés:

  1. A saslikhoz a csirkemellet megfelezzük, levágjuk róluk a két fél mell alatti húsrészeket és a többi húst hosszában ujjnyi vastag csíkokra vágjuk.
  2. A húscsíkokat a vágás mentén lapjára fektetjük és háztartási fólia alatt enyhén kiklopfoljuk.
  3. Az így kapott vékony hússzeleteket mindkét oldalukon sózzuk-borsozzuk, ecset segítségével az egyik oldalukat megkenjük olajjal és a vastagabbik végüktől indulva feltekerjük.
  4. A húshengereket hármasával nyársra szúrjuk és hőálló tálba téve előmelegített sütőben pirosra sütjük.
  5. Ha leveskockából főzzük az alaplevet, akkor ezt előre elkészítjük. A gombakonzervről leöntjük a levét.
  6. 2 dkg vajat hevítünk, rátesszük a gombát, párolni kezdjük, majd párc perc múlva hozzáadjuk a fokhagymát és a fűszereket.
  7. A levest ráöntjük a gombára és így pároljuk tovább.
  8. 1,5 dkg vajat hevítünk, a liszttel világos rántást készítünk, hozzáadjuk a tejszínt, csomómentesre keverjük, a gombához adjuk és összeforraljuk.
  9. A körethez a krumplit meghámozzuk, nagy lyukú reszelőn lereszeljük és a benne lévő nedvességet a kezünkkel kinyomkodjuk.
  10. A reszelt krumplihoz adjuk a fokhagymát, a fűszereket, a felvert tojást és a liszttel együtt alaposan összekeverjük.
  11. Egy serpenyőben felforrósítjuk a vajat az olajjal, kanállal beleszaggatjuk a tésztamasszát és lehetőleg kör alakúra formázzuk.
  12. Közepes lángon a lepények mindkét oldalát pirosra sütjük.
  13. Személyenként 3 burgonyalepényre fektetünk 2-2 saslikot és a gombamártást mellé szedjük.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 20 perc





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése