2012. augusztus 3.

Csirkemell zöldborsós lepényágyon, fűszeres joghurttal





Megfigyeltem, hogy szinte minden recept, amit boltban kapható újságból pécézek ki, rendre tartalmaz valami hibát a mennyiségek, a sütési idő vagy mindkettő esetében. Ezek a kis bibik sok bosszúságot jelenthetnek a kezdő konyhatündéreknek, de néha biztosan megtréfálják a gyakorlottabb háziasszonyokat is.
Amikor ez az étel készült, épp megint nem volt ötletem csirkemellre, ezért elővettem azt a újságot, ahonnan „ötletínséges” időkben recepteket keresgélek. Az ételeket valamiért szívesebben találom ki magamtól, de némelyik recept olyan csábító, hogy néha nem tudok ellenállni, és "lopok". Persze mindig átalakítok valamit, de ez rendszerint csak aprócska változtatás. Most a mennyiségekkel variáltam, mert a tojást túl kevésnek, a borsót és a joghurtot pedig túl soknak ítéltem. A megadott arányokból sehogy sem tudtam volna pogácsákat formázni, ezért növeltem és csökkentettem a fent említett hozzávalók mennyiségét. Még így is kanál kellett az olajba való szaggatáshoz.
Az eredeti recept szerint a szerecsendió a zöldborsós pogihoz kell, de én elbambultam, és a joghurthoz adtam. Nem is baj, mert szerintem a szószban jobban érvényesül a szerecsendió, mintha a borsóhoz kevertem volna. A lepénykék nem lesznek teljesen szabályos formájúak, ezért miután kisültek, egy nagyobb pohár szájával szaggattam belőlük karikákat (10 db lett), de csak a flanc kedvéért. Aki nem kedveli a savanykás ízvilágot, a joghurt helyett tejfölt is használhat; nekem speciel azzal jobban ízlene. 

Hozzávalók 4 személyre:

30 dkg csirkemell

2 ek. napraforgóolaj

Zöldborsós lepényhez:
50 dkg zöldborsó

cukor
3-4 tojás
6 ek. finomliszt
0,5 dl napraforgóolaj

Joghurtöntethez:
3 doboz (3x125 g) krémes állagú natúr joghurt
1 tk. só
1 tk. őrölt fekete vagy fehér bors
1 mk. őrölt szerecsendió
2-3 gerezd zúzott fokhagyma
1 kis csokor snidling

elkészítés:

  1. A csirkemellet kis kockákra vágjuk, besózzuk, és kevés olajon pirosra sütjük.
  2. A zöldborsót sós-cukros vízben pár perc alatt megfőzzük, leszűrjük és kihűtjük. A felvert tojással csomómentesre keverjük a lisztet, majd beleforgatjuk a borsót.
  3. A borsós masszából evőkanál segítségével halmokat teszünk a serpenyőben felforrósított olajra, kissé ellapítjuk, és közepes lángon mindkét oldalukon kisütjük.
  4. A borsópogácsákat konyhai papírtörlőre szedjük és ráhalmozzuk a sült csirkemellkockákat.
  5. A joghurtot sóval, borssal, szerecsendióval, zúzott fokhagymával, apróra vágott snidlinggel ízesítjük, és a hús tetejére kanalazzuk. Tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése