2012. augusztus 7.

Becsinált leves darált hússal






Ez a leves tipikusan Anya levese – régebben nagyon sűrűn készített ilyet. Nevelőapám mindig cukkolta mosolyogva, hogy: "már megint becsináltál?" Fogalmunk sincs, honnan ered ez a félreérthető név.
A receptet én is átvettem, és egy ideje már szinte csak én készítem, mert Anya jobban szereti az enyémet. Szerinte ízletesebb és tartalmasabb. Kezdő konyhatündérkeként villogtam vele már 1-2 haverom előtt is.
Ennek a levesnek a kakukkfű a lényege, nem véletlenül kerül bele olyan sok, de aki ezt túlzásnak érzi, az tehet bele kevesebbet is. Mi mindig főtt tojással esszük, de aki savanyún szereti a raguleveseket, az citromot is facsarhat bele. Tehetünk bele borsót is, de én zsenge zöldbabbal is el tudom képzelni. Általában pirospaprika nélkül készítem, de most került bele az is, hogy szebb legyen a színe.
Olyan laktató tud lenni egy teli tányérral, hogy nem kell utána második fogás.







Hozzávalók 6 személyre:

a leveshez:
35 dkg darált sertéscomb vagy -lapocka (vagy vegyesen)
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek. őrölt pirospaprika (elhagyható)
őrölt fekete bors

1 ek. mangalicazsír
1,5 l tyúkhúsleves vagy alaplé (esetleg víz + 1 tyúkhúsleveskocka)
1 nagy szál sárgarépa
½ doboz konzervkukorica
1 ek. kakukkfű
1 tk. rozmaring
1 tk. tárkony
1 tk. bazsalikom
3 babérlevél
3 púpozott ek. tejföl
3 púpozott ek. finomliszt vagy 2 ek. étkezési kukoricakeményítő

a tálaláshoz:
3 főtt tojás
tejföl

elkészítés:

  1. A finomra vágott vöröshagymát lábasba téve, a felhevített zsíron megdinszteljük, közben sóval, borssal ízesítjük (a tűzről lehúzva, pirospaprikát is adhatunk hozzá), majd hozzákeverjük az áttört fokhagymát és a darált húst. Készre sütjük.
  2. A megtisztított sárgarépát kis kockákra aprítjuk, a húshoz adjuk, megfűszerezzük és felöntjük az alaplével. Forrástól számítva, kis lángon kb. 10 percig főzzük, vagy amíg a répa roppanósra nem fő.
  3.  A liszttel/keményítővel csomómentesre kevert tejföllel besűrítjük a levest, végül hozzáadjuk a kukoricát.
  4. A tálaláshoz a főtt tojásokat felaprítjuk, személyenként fél tojást elosztunk a tányérokban, és rámerjük a levest. Tejfölt kínálunk hozzá.












6 megjegyzés:

  1. De imádom az ilyen típusú leveseket. Most szívesen becsápolnék egy tálkával a tiédből, mert oltári guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tudtaaaam.... :D Látod, ebben is hasonlítunk, én is az ilyen levesekért vagyok oda. Nagyon örülök, hogy tetszik neked. :) Tényleg nagyon jó lenne, ha igazából is megkóstolnád itt nálunk. :)

      Törlés
    2. :D Ami késik nem múlik! ;) Még az is lehet, egyszer csak ott topogok a küszöbön!

      Törlés
  2. Ez a mai vacsora!
    A kakukkfű mennyiségét ugyan megfeleztem, de a többi maradt a te recepted :)
    Fura benne a kukorica legközelebb az általad javasolt borsóval, vagy zöldbabbal készítem. Mert lesz legközelebb.
    Különleges, hogy a darálthús nem gombóc formában kerül a levesbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy elkészítetted, és hogy ízlett. :) Ö, igen, a kukorica nálunk nagy kedvenc, és mivel Anyukám is azzal készítette, így aztán megmaradtam a kukorica mellett. De tuti finom borsóval, babbal is, sőt ezeket kombinálni is lehet.
      A kakukkfű valóban hangsúlyos, nem mindenki bírja ezt a mennyiséget, de nyugodtan lehet csökkenteni, ahogy tetszik. :)
      Köszönöm, hogy megosztottad velem. :)

      Törlés