2012. július 11.

Tiszai aprópecsenye





Nosztalgiázni támadt kedvem, és gyerekkorom egyik kedvenc ételét, Tiszai aprópecsenyét készítettem. Azaz hogy csak hitem szerint Tiszai aprópecsenye, én legalábbis ebben a tudatban nőttem föl. Apukám mindig így nevezte a sertésmájjal dúsított brassóit. Most derült ki számomra, hogy a valódi tiszai lecsóval készül, és még csak nem is látott májat. Persze lehet, hogy "Ápá" is lecsósan csinálta, csak tett bele májat is, de én akkoriban csak hevenyészve figyeltem a főzéssel kapcsolatos ügyködéseit. Bizonyára nem dolgozott két külön serpenyővel sem, hanem egymás után tette bele a különböző sütési időt igénylő hozzávalókat. A grillfűszer, valamint a fűszersó használata is már az én szentségtörésem eredménye. Én így készítettem el ezt az ételt, de ez nem vont le semmit az élvezeti értékéből. Úgy ettem, mintha "Ápá" készítette volna.
Szerintem hidegen is finom. :)

Hozzávalók 2 személyre:

20 dkg sertésmáj
20 dkg karaj
tej
2 fej vöröshagyma
5 gerezd zúzott fokhagyma
40-50 dkg krumpli (hámozva)
grillfűszer
őrölt fekete bors
sült krumpli fűszersó vagy só
napraforgóolaj vagy mangalicazsír

elkészítés:

  1. A májat és a karajt vékony csíkokra vágjuk, mindkettőt külön üvegtálakba tesszük, és annyi tejet öntünk rájuk, amennyi épp ellepi. Lefedve, 1 napot hűtőben érleljük.
  2. Két serpenyőben 2-2 evőkanál zsírt/olajat hevítünk, kettéosztva rátesszük a lereszelt vöröshagymát, és rövid ideig dinszteljük.
  3. A húsról és a májról leöntjük a tejet, a húst alaposan beszórjuk grillfűszerrel, a májat pedig ízlés szerinti mennyiségű borssal, majd a két külön serpenyőben lévő hagymára tesszük. A májhoz 3, a húshoz 2 gerezd zúzott fokhagymát keverünk, és készre sütjük.
  4. A kész májat enyhén megsózzuk és összeforgatjuk a megpirult hússal.
  5. A meghámozott krumplit felkockázzuk, megsütjük, majd lecsepegtetjük, beszórjuk a fűszersóval (vagy normál sóval), és a májas pecsenyéhez keverjük. Friss kenyeret kínálunk hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése