2012. július 31.

Nektarinos sajttorta diós tésztában





Ez az a torta, amit szinte elsőként sütöttem meg egy ismert receptes oldalról, s bár akkor sikerült szinte teljesen elrontanom, mégis innen datálódik a Samy sütijei iránt érzett erőteljes szimpátiám. Elhatároztam, hogy újra elkészítem. Mivel pár próbálkozás után világossá vált, hogy a kekszes alap soha nem lesz a kedvencünk, úgy döntöttem, hogy maradok a jól bevált omlós tésztánál, de ezúttal diót is keverek bele. Izgatottan ültem a sütő előtt, és árgus szemekkel figyeltem a torta alakulását. Saját szakállamra az alufóliát én biza' levettem róla egy idő után, mert 150 fokon sehogy sem akart volna pirulni. Talán nem is szükséges bebarnulnia, de én így szerettem volna. Fittyet hányva a korábbi intelmekre, az uccsó 15 percben galád módon még 30 fokkal feljebb is állítottam a hőfokot.
Mindezek tetejébe véletlenül elsiklottam Samy ajánlata fölött is, hogy a tortát zárt sütőben kell kihűteni. Eredmény: a gyönyörű, magas sütike közepe hűlés közben bezuhant, és a pereméhez képest picit alacsonyabb lett. Sebaj, ott volt a barack, ami szépen kitöltötte a krátert. Mindent összegezve igen is jól sikerült, a csodásan könnyű krém pedig kevés hűtés után is egyben maradt. Semmit sem csinálnék másként, csak a zárt sütős részt. Ez lett Anyukám névnapi tortája.




Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

Tésztához:
18 dkg liszt
5 dkg étkezési keményítő
5 dkg darált dióbél
10 dkg nádcukor
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
1 tojás
10 dkg vaj

Krémhez:
5 tojás
15 dkg nádcukor
2 cs. Bourbon vaníliás cukor
2 dl 20%-os tejföl
50 dkg mascarpone
2 ek. citromlé

Díszítéshez:
5 nektarin
kevés porcukor (vagy a barack édességétől függően)

elkészítés:

  1. A keményítővel, darált dióval, cukorral, vaníliás cukorral vegyített lisztet elmorzsoljuk a kis darabokra vágott, hideg vajjal, majd a tojást is hozzáadva, tésztává gyúrjuk. Folpackba csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.
  2. A tésztát 2/3-1/3 arányban kettévesszük, a nagyobbik darabot lisztezett felületen 24 cm átmérőjű körlappá kinyújtjuk, és a sütőformába illesztjük. A kisebbik tésztadarabból kialakítjuk a torta 5 cm magas peremét, és összedolgozzuk az alsó tésztalappal. Előmelegített sütőben 15 perc alatt elősütjük.
  3. A krémhez a tojássárgákat a cukrokkal habosra kavarjuk, simára dolgozzuk a tejföllel, a citromlével, a mascarponéval, majd óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét. A krémet az elősütött tésztára öntjük, és alufóliával letakarva visszatesszük a sütőbe.
  4. A sütési idő utolsó 15 percében levesszük róla az alufóliát, ekkor tűpróbát végzünk, majd addig sütjük tovább, hogy a teteje egy kis pírt kapjon. A megsült tortát a kikapcsolt sütőben hagyjuk, amíg teljesen ki nem hűl.
  5. A díszítéshez a barackokat pár másodpercre forrásban lévő vízbe tesszük, majd lehúzzuk a héjukat, félbevágjuk, magjukat kivesszük, és cikkekre vágjuk.
  6. A nektarinszeleteket körkörösen, egymással kissé fedésben helyezzük a tortára, és min. 3 órára hűtőbe tesszük. (Ha csak másnap fogyasztjuk, díszítés nélkül tesszük a hűtőbe, és csak ezután rakjuk ki a nektarinszeletekkel.)
sütési hőfok: 150°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 80 perc







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése