2012. július 31.

Francia narancsos sütemény





Nem volt kedvem bonyolult sütit sütni vasárnapra, és eszembe jutott, hogy nemrég láttam egy egyszerűen elkészíthető tésztát az „Édességek” című sütis könyvemben. Már régóta szemeztem vele, mert narancsos édességet még nem nagyon ettem. A jó múltkor elhatároztam, hogy sorra megsütöm az ebben a könyvben található nekem tetsző finomságokat, de eddig csak egy tortát készítettem el belőle. Itt volt az idő egy újabbra. A baj csak az volt, hogy nem mellékeltek hozzá sütési hőfokot. Mivel ez egy piskótaszerű tészta, gondoltam, jó lesz a 180 fok. Pikk-pakk elkészül ez a süti, bátran hozzáfoghatunk, ha nem várt vendégeket kapunk. Kiváló édesség egy csésze tea mellé.

Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

Tésztához:
7,5 dkg liszt
7,5 dkg étkezési keményítő
1/2 tk. sütőpor
1 narancs reszelt héja
4 tojás
17,5 dkg cukor
7,5 dkg olvasztott vaj
5 dkg mandulaforgács

Öntethez:
2 dl frissen facsart narancslé
2 ek. narancslikőr (elmaradhat)
1 citrom leve
1 ek. cukor

Díszítéshez:
2 ek. porcukor
pirított mandulaforgács

elkészítés:

  1. A tojássárgákat a cukorral kihabosítjuk, hozzáöntjük a langyosra hűlt, olvasztott vajat, majd felváltva beleforgatjuk a keményítővel, sütőporral, reszelt narancshéjjal vegyített lisztet és a kemény habbá vert tojásfehérjét.
  2. A tortaformát kivajazzuk, kibéleljük sütőpapírral, amit szintén kivajazunk, és megszórjuk a mandulaforgáccsal. A tésztát a mandulás alapra öntjük, és előmelegített sütőben megsütjük. 10 percig a zárt ajtajú sütőben hagyjuk, majd tortarácsra téve teljesen kihűtjük. 
  3. A narancslevet a citromlével (a likőrrel), a cukorral összemelegítjük. A süteményt átborítjuk egy tortatálra, hogy a mandulás fele legyen felül, és lehúzzuk róla a sütőpapírt. 
  4. A tésztát hurkapálcával több helyen megszurkáljuk és megöntözzük a cukros gyümölcslével. 
  5. Tálaláskor a sütemény tetejét megszórjuk pirított mandulaforgáccsal, és meghintjük porcukorral. Narancslekvárt és tejszínhabot kínálhatunk hozzá.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 20 perc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése