2012. július 31.

Diós-kókuszos répagolyó






Nem vagyok odáig az aprósütikért, ezért magamtól sosem készítenék. Anyukám kért meg rá, hogy én csináljam meg Karácsonyra a fodrásznőjétől kapott leírás szerinti kókuszgolyót. Állítólag török recept, de én máris "belenyúltam" egy hangyányit azzal, hogy csempésztem bele egy kis narancslevet. A kókuszgolyó rajongóknak szívből ajánlom.
 
 


Hozzávalók:

1 kg sárgarépa
20 dkg kristálycukor
kb. 1 dl víz
2 ek. házi készítésű vaníliás cukor
25-30 dkg durvára tört kakaós keksz
15 dkg durvára darált dióbél
1 narancs
kókuszreszelék a forgatáshoz

elkészítés:
  1. A cukrot a vízben felolvasztjuk, beletesszük a megpucolt, kis lyukú reszelőn lereszelt répát, és lefedve megfőzzük. Ha szükséges, a vizet közben pótoljuk. Hűlni hagyjuk.
  2. A megfőtt répát összekeverjük a vaníliás cukorral, és hozzáforgatjuk a diót, a kekszet, a reszelt narancshéjat és -levet.
  3. A masszából nedves kézzel golyókat gömbölygetünk, majd kókuszreszelékbe forgatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése